Rosberg durva idővel zárt, a McLaren 100 körig bírta

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes, teszt
Vágólapra másolva!
Pénteken szinte az összes csapat eredményes tesztnapot zárt, bemutatkozott az új Force India is, a Mercedes pedig egyértelművé tette, hogy megint őket kell legyőzni.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül
117 bejegyzés

Szokatlanul eredményes tesztnap zajlott Barcelonában pénteken: egy csapat sem volt, amelynek érdemi munka nélkül kellett volna összepakolnia, és a kilenc versenyző közül hatan legalább 100 kört teljesítettek a nap során. Közéjük tartozott a McLaren is, a legelégedettebb viszont a Mercedes lehetett, hiszen Nico Rosberg végre megmutathatta, mit lehet kihozni a W06-osból.

Már az első barcelonai teszthéten sejteni lehetett, hogy a Mercedes jó eséllyel fog harcba szállni a címvédésért, azonban egészen a tizedik tesztnapig vártak arra, hogy igazán megfélemlítsék az ellenfeleiket. Eddig csak a közepes gumikon teszteltek, ezért nem volt meglepő, hogy az időeredmény tekintetében elmaradtak a gyorsabb abroncsokat használó ellenfeleiktől, péntek délután viszont Nico Rosberg autójára feltették a lágy keveréket. Az eredmény látványos volt: a német rögtön futott egy 1:22.792-es kört, amely 7 tizeddel jobb volt Felipe Massa csütörtöki, ugyanilyen gumikon elért eredményénél is. Bár később már nem tudott javítani, a pénteki napot Rosberg 1,2 másodperces előnnyel zárta élen a szintén a lágy gumikat használó Bottas előtt.

Rosberg a remek köridő ellenére nem volt elégedett az autójával - katt a galériához! Forrás: Daimler

Rosberg úgy érzi, a Mercedes ennél is jobb eredményekre lesz képes a jövőben, hiszen pénteken nem is volt elégedett az autójával. „Nehéz napunk volt. A számok azt mutatják, hogy jó irányba haladtunk, de az ideális beállításoktól nagyon messze voltunk" – magyarázta. „Nem igazán értem, hiszen egész nap a megfelelő beállításokat hajszoltuk. Nagyon nehéz eldönteni, melyik irányba haladjunk tovább."

Bottas meglepődött

Bottas nem tagadta, némileg meglepte, hogy a Mercedes milyen tempóra képes. „Nehéz megmondani, mennyivel járnak előttünk, de előttünk járnak" – mondta, miután csütörtökön csapattársa is hasonlóan nyilatkozott. A Williams ennek ellenére igyekszik a saját munkájára koncentrálni, hiszen ezúttal is pozitív napot zártak. „Ismét egy teljesen problémamentes nap áll mögöttünk, ez mindig jó. Tudom, hogy még több is van az autónkban, csak ki kell hoznunk belőle."

A 3. helyen Felipe Nasr végzett a Sauberrel, 141 körével ráadásul ő bizonyult a második legszorgalmasabb versenyzőnek. Bottas idejétől csak 76 ezreddel maradt el, az utána következő Sebastian Vettelnek pedig 1,2 másodpercet adott a Ferrari-motoros C34-essel. A négyszeres világbajnok ennek ellenére elégedetten nyilatkozott a nap végén, hiszen 143 kört futott, és ezúttal bosszantó hibák sem hátráltatták. „Örülök, hogy sikerült egy problémamentes napot zárnunk, ez volt a legfontosabb" – nyilatkozta. „A nap végén a piros zászlók némileg keresztülhúzták a számításainkat, de sikerült véghezvinnünk, amit elterveztünk. Szerintem eddig is egyértelmű volt, hogy idén is a Mercedest lesz a legnehezebb legyőzni, ezért nem lepett meg különösebben Nico ideje."

A Ferrarinak pénteken nem voltak gondjai - katt a galériához! Forrás: AFP

Bizakodik a McLaren

Jenson Button az 5. helyet szerezte meg a McLarennel a csapat idei legsikeresebb tesztnapja után. Miután csütörtökön csak 7 kört teljesítettek, ma 100 kört sikerült gond nélkül megtenniük, mielőtt Button leparkolta volna a lerobbant McLarent a gyakorlás utolsó órájában. Bár ezúttal sem volt hibátlan a napjuk, érthető módon optimistán nyilatkoztak, hiszen eddig 59 megtett kör volt az idei rekordjuk. „Az ilyen napok után mindig jó érzés visszatekinteni a munkánkra" – mondta a brit. „Nagyot léptünk előre, de persze még mindig rengeteg tennivalónk van. Mi örülünk a 100 körnek, de más csapatoknak ez már természetes."

Pastor Maldonado szintén keményen dolgozott a Lotusszal, és 140 kör megtétele után végül a 6. helyen zárt. Szinte azonos eredménnyel zárt Max Verstappen is, aki eggyel kevesebb kört tett meg, és 61 ezreddel volt lassabb a venezuelainál. A két pilóta egyébként délután – Nasrhoz hasonlóan – sikeres versenyszimulációt is teljesített. A Toro Rossónak idő előtt be kellett fejeznie a körözést egy elektronikai hiba miatt, de így is elégedettek voltak az elvégzett munkával.

Jól kezdett a Force India

Danyiil Kvjat csak az utolsó előtti, 8. helyen zárt a Red Bull-lal, ráadásul a nap első piros zászlóját is ő okozta, amikor az 1-es kanyarnál megállt az autója. Az istálló állítólag hibát észlelt az egyik szenzorban, és ezért kérték meg, hogy állítsa le az autóját. Csak azt a Nico Hülkenberget tudta megelőzni, aki először vitte pályára a 2015-ös Force Indiát. A késő délelőtt debütáló autó meglepően jól muzsikált: az időeredményekre még nem fektettek nagy hangsúlyt, de nagyon fontosnak tartják, hogy 77 kört sikerült megtenniük.

Végre bemutatkozott a Force India is - katt a galériához! Forrás: Force India

„Sem a motorral, sem az autónkkal nem volt problémánk, ami ritkaság az első napon" – nyilatkozta Hülkenberg. „Szerintem figyelemreméltó, hogy délután 77 kört tettünk meg. A csapat nehéz helyzetben volt, de így is remek munkát végeztek, és mindenki nagyon keményen hajt az előrelépésért. Persze nem ideális, hogy csak most kezdtük el tesztelni az autónkat, de ebből kell kihoznunk a legtöbbet."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!