Feltámadt a Red Bull Barcelonában

Események

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull, teszt, Barcelona
Vágólapra másolva!
A pénteki tesztnap a McLaren számára is eredményesebbnek bizonyult a csütörtökinél, de mindez semmi a Red Bullhoz képest, amely nemcsak a leggyorsabb, hanem a legszorgalmasabb is volt. Räikkönen is ott loholt Riccardo sarkában, Maldonado tegnapi legjobbját öten döntötték meg.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A második előszezoni teszthét második napjáról a Red Bull távozhat a legelégedettebben, miután Daniel Ricciardo megfutotta a barcelonai gyakorlás eddigi legjobb idejét, ráadásul mindenkinél több kört teljesített. A többi istállónak sem kell azonban elkeserednie, hiszen az ismét szép időben zajló tesztnapon nagyon szoros időeredmények születtek: Kimi Räikkönen mindössze 1 századdal kapott ki Ricciardótól, de Felipe Massa lemaradása sem volt jelentős.

Ricciardo még az ebédszünet előtt, a lágy abroncsokon futotta meg 1:24.574-es körét, amely fél másodperccel gyorsabb volt, mint Pastor Maldonado csütörtöki győztes ideje. Az ausztrál a nap második felében inkább hosszú etapokat teljesített, de a körideje elég volt ahhoz, hogy az élen maradjon. Ricciardo azonban nem ennek örült a legjobban, hanem annak, hogy 143 kört tett meg probléma nélkül, és egy versenyszimulációt is teljesített. Igaz, ezt csak két részletben tudta megtenni, mert a harmadik etapját megszakított a Carlos Sainz kicsúszása miatt lengetett piros zászló.

„Sokkal jobban sikerült ez a napunk, mint az eddigiek" – mondta Ricciardo. „Az volt a célunk, hogy sikerüljön legalább 100 kört teljesítenünk, és csodálatos érzés, hogy 140 is sikerült. Ez volt a legfontosabb, de gyakoroltuk a bokszkiállásokat is, és nagyjából egy versenyszimulációt is sikerült teljesítenem."

Ricciardo a sok megtett körnek örült a legjobban Forrás: AFP/Lluis Gene

A második helyen Kimi Räikkönen végzett, aki szintén a nap első felében futotta meg a Ricciardóénál pontosan 1 századdal lassabb idejét. A finn délután inkább rövid etapokon tesztelte a különböző keverékeket, de így is sikerült 90 problémamentes kört teljesítenie. „Minden területen jó irányba haladunk, a csapat remek munkát végzett a tél során" – mondta a mostanában feltűnően sokat mosolygó Räikkönen, aki ugyanazzal a gumikeverékkel érte el a legjobb idejét, mint Ricciardo. „Az istálló főnökei a megfelelő embereket tették a megfelelő pozíciókba. Még korán van, de úgy tűnik, most mindenki jobban élvezi a munkát."

A Williams szokásához híven sokáig nem mutatta meg, mire lenne képes valójában: Felipe Massa az egyes szektorokban többször is megfutotta a legjobb részidőt, de egy ütőképes kört csak késő délután rakott össze, azzal viszont rögtön előreugrott a 3. helyre. A lágy gumikon 1:24.672-es időt futott, csak 98 ezreddel maradt el a Red Bulltól. „Nagyszerű lehetőségek rejlenek az autónkban – ebből valamit már most is megmutattunk, de még nagyon sok munka vár ránk" – mondta Massa. „Mindent megcsináltunk, amit mára terveztünk, és váratlan problémákkal sem szembesültünk."

Negyedik lett Sergio Pérez a Force Indiával, de az ő körideje a legkevésbé mérvadó, hiszen az istálló a tavalyi autóját hozta el Barcelonába. Jobb híján a gumikat tesztelték, és annak örülhettek, hogy Pérez majdnem 2 másodpercet javított a csütörtöki idején.

Aggódhatnak a Mercedes riválisai

A Mercedes mindkét versenyzőjét bevetette pénteken, noha mindegyikük egészségügyi problémával bajlódott. Nico Rosberg a nyakfájdalmai ellenére autóba ült délelőtt, és 66 kört teljesített, délutánra viszont átadta az autót a csütörtökön magas lázzal küszködő Hamiltonnak. A Mercedes elővigyázatosságból döntött úgy, hogy pihentetik Rosberget, aki legközelebb vasárnap ül majd autóba. Hamilton gyengélkedve is hasznos napot zárt: délután 89 kört tett meg, köztük egy versenyszimulációt, és úgy végzett a tabella 5. helyén, hogy a közepes gumikon csak 3 tizeddel maradt el a lágyakat használó riválisaitól. A Mercedes riválisai aggódhatnak, ha figyelembe vesszük, hogy a lágy abroncsok a becslések szerint egy másodperccel gyorsabbak, mint a közepes keverékű gumik. Hamilton ráadásul azt állítja, egészségesen még gyorsabb lehetett volna.

Délelőtt Rosberg, délután Hamilton vezette a Mercedest Forrás: AFP

„Voltam már jobban is" – nyilatkozta a nap végén. „A tegnapi magas lázam elmúlt, de még mindig gyengének éreztem magam. Jó érzés volt viszont, hogy ma sok kört tudtam megtenni. Nyilvánvaló, hogy bizonyos területeken még javulnunk kell, és időnként bosszantó hibákkal találkozunk, de a csapat ismét hihetetlen munkát végzett. Csak nekem nincs most elég energiám ahhoz, hogy mindent kihozzak az autómból."

Elégedett a McLaren

A két Mercedest Fernando Alonso követte, aki 1,3 tizedes lemaradással végzett a 7. helyen. A lágy gumikon futott időeredménye nem ad okot az ünneplésre, az viszont igen, hogy az MGU-K-t érintő tömítési hiba ellenére 59 kört tett meg egy nap alatt – többet, mint amire a McLaren-Honda az eddigi tesztnapokon képes volt. Noha Eric Boullier úgy nyilatkozott, a tervezett munkának csak az 50 százalékát tudták elvégezni az eddigi gyakorlásokon, a második barcelonai napjukkal elégedett volt.

Alonso elégedetten nyilatkozott a nap végén Forrás: AFP

„Elkezdtük behozni a lemaradásunkat. A mai napra tervezett aerodinamikai teszteket teljes mértékben elvégeztük, és már a beállításokon is elkezdtünk dolgozni, hogy megvizsgáljuk az autónk reakcióit. Eddig tetszik, amit látunk" – mondta a McLaren versenyigazgatója, Alonso pedig még jobb kedvvel nyilatkozott. „Ez egy gyönyörű nap volt számomra, hiszen végre ízelítőt kaptam abból, hogy mire lesz képes az autónk" – mondta. „9-kor kihajtottunk a pályára, és 6 előtt fejeztük be a körözést, ez eddig nem sikerült. Végre tesztelhettük az autónk teljesítményét, és számos rendszer működését ellenőrizhettük. Minden körrel tanultunk valami újat, de tudjuk, hogy még mindig az út elején járunk, hiszen ma is mi tettük meg a legkevesebb kilométert."

A Lotust pénteken a tesztpilóta, a GP2-es bajnok Jolyon Palmer vezette, és Pastor Maldonado idejétől csütörtöki idejétől 1,1 másodperccel elmaradó brit a 8. helyen végzett, miután délután folyamatosan javulni tudott. Azt a két pilótát sikerült megelőznie, akik miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a pénteki edzésnapot: a 9. helyen záró Marcus Ericsson Saubere a célegyenesben állt le az utolsó fél órában, Carlos Sainz pedig délután a 9-es kanyarnál csúszott ki, és ragadt a kavicságyban. Később folytatta a körözést, de az utolsó helyről nem tudott elmozdulni.