A Mercedes fölényesen uralta az USA Nagydíj péntek délutáni szabadedzését. Miközben egymástól csak 3 ezredmásodperc választotta el őket, Lewis Hamilton és Nico Rosberg több mint egy másodpercet vert az őket közvetlenül üldöző Fernando Alonsóra, de a másfél óra egyikük számára sem alakult zavartalanul.
Néhány perc különbséggel Hamilton a fel-, Rosberg pedig a leváltásokra panaszkodott, de egyikük problémája sem tűnt súlyosnak. Az összetettben 17 pontos hátrányban lévő német pilóta elismerte, hogy viszketett a lába, és vakarózás közben véletlenül megrúgta a kuplungot, Hamiltont egy másik, a váltógondoktól független hiba, a hidraulikafolyadék szivárgása kényszerítette a garázsba 18 kör után. A hosszú etapokon ezért Rosberg gyűjtötte az adatokat, a tempója azonban a többi csapatéhoz képest szokás szerint meggyőzőnek tűnt.
A 3. helyen Alonso végzett, aki a napsütötte austini pályán 2 tizedmásodpercet vert Daniel Ricciardóra. A Red Bull ausztrál versenyzőjének különösen meggyűlt a baja az erős, 30 km/ó-nál is gyorsabb oldalszéllel, miközben csapattársa, Sebastian Vettel a szokásostól teljesen eltérő programot teljesített. Mivel motorcsere miatt a bokszból kell rajtolnia, és az időmérőn csak azért fog részt venni, hogy megfeleljen a 107 százalékos szabálynak, nem is tett meg a köridőre kihegyezett rövid etapot. Ehelyett két menetben 19 kört húzott le ugyanazon a szett lágy gumin, a kettő között beiktatva a hátsó szárny cseréjét. Vettel egyébként eleve késve vágott neki az edzésnek, mert a délelőtti hiba után új váltót kellett szerelni az autójába.
A Williamsnél ezúttal Felipe Massa tartotta a frontot, mindössze 67 ezreddel maradva le Ricciardótól, de ő sem vert pár századnál többet Kimi Räikkönenre. A McLaren nem tűnt annyira gyorsnak, mint délelőtt, Kevin Magnussent és Jenson Buttont megelőzte Danyiil Kvjat is.
A Caterham és a Marussia távollétében csak 18 fős mezőny végén az időmérő-szimulációt kihagyó Vettel zárta az edzést, előtte a Sauberekre hárult a sereghajtók hálátlan szerepe. A szél meglehetősen sok, de ártalmatlan kicsúszást és megpördülést okozott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!