A rossz brexit a Ferrarinak kedvezne a Mercedes ellenében

Forma-1, teszt, Barcelona, Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Sebastian Vettel from Germany with 05 Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 in action in front of Valtteri Bottas fo Finland with 77 of Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 in action during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 18. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A tíz Forma-1-es csapatból hétnek Angliában van a bázisa, az ország megállapodás nélküli távozása az Európai Unióból komoly károkat okozna nekik. A Mercedes már készül a legrosszabbra is.

Nagy-Britannia néhány héten belül kilép az Európai Unióból, és ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre a kereskedelmi megállapodásokról, komoly slamasztikába kerülhetnek az országban lévő Forma-1-es csapatok is.

A tízből csak háromnak nem ott található a központja – a Ferrarinak, a Toro Rossónak és a Sauber/Alfa Romeónak –, és a Motorsport UK elnöke, David Richards szerint a várható hátrányok miatt több el is költözhet.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a legrosszabb politikai verzió borzasztó következményekkel járna.

Politikai okok hozzák előnybe a Ferrarit a Mercedesszel szemben? Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

"Jelenleg pompás a hozzáférésünk a tehetségekhez az Egyesült Királyságban, és ami az USA-nak a Szilícium-völgy, az a Forma-1-nek az Egyesült Királyság. Fennáll azonban a veszély, hogy az ország nem marad ennyire vonzó helyszín, bár reméljük, az marad" – mondta Wolff, aki huszonhat nemzet állampolgárait irányítja.

Az eredménytelen tárgyalások megnehezítenék az autók és a személyzet mozgását a nagydíjakra, hiszen ismét határellenőrzéssel találkoznának az Európai Uniót érintő kapcsolatokban, de a beszállítóktól érkező alkatrészek fogadása is körülményesebbé válna.

"Azt hiszem, komoly hatása lesz a működésünkre, amennyiben nem születik megállapodás a brexitről, ez befolyásolja a versenyekre utazásunkat és az autó fejlesztését és összeszerelését is" – nyilatkozta Wolff.

Szerinte az említett esetben a három külföldi istálló, köztük a Ferrari "jelentős előnybe kerülne az Egyesült Királyságban lévő csapatokkal szemben."