Vágólapra másolva!
Mattia Binotto csapatfőnök szerint nem probléma, hanem lehetőség, hogy két erős pilótával kezdi a szezont a Ferrari. Normálisnak tartja, hogy már a szezon elején Vettel lehet a csapat éllovasa.

Megcélozta a világbajnoki címet a Ferrari a pénteken bemutatott SF90-essel, amelyet a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és fiatal csapattársa, Charles Leclerc vezethet majd. Vettel 2015-ben csatlakozott a Scuderiához, 2017-ben és 2018-ban már harcban állt a világbajnoki címért, de mindkét esetben kikapott Lewis Hamiltontól és a Mercedestől.

Vettel az előző szezonok során jellemzően jobb teljesítményt nyújtott korábbi csapattársánál, Kimi Räikkönennél, de sok esetben lejtett neki a pálya, bár akadtak olyan kulcspillanatok is, amikor a Ferrari menedzsmentje vonakodva (például a tavalyi Német Nagydíjon), vagy egyáltalán nem (például a tavalyi Olasz Nagydíjon) segítette őt, holott már csak neki volt esélye a világbajnoki címre.

Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc, John Elkann, Mattia Binotto, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, John Elkann, Charles Leclerc, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc, John Elkann, Mattia Binotto, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, John Elkann, Charles Leclerc, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari SF90, Scuderia Ferrari
Forma-1, Scuderia Ferrari, SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc, John Elkann, Mattia Binotto, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, John Elkann, Charles Leclerc, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Sebastian Vettel
Forma-1, Scuderia Ferrari, Ferrari SF90, Charles Leclerc

Sokan attól tartanak, hogy a Ferrarinál belső viszály alakulhat ki, mivel Leclerc sikerre éhesen érkezik a csapathoz, és felmerülhet, hogy nem tiszteli majd Vettel tekintélyét, ahogy ez Daniel Ricciardóval is előfordult a Red Bullnál 2014-ben, Vettel átigazolásának évében. Az új autó bemutatásakor a Ferrari nemrég kinevezett csapatfőnöke,

Mattia Binotto egyértelműen állást foglalt pilótakérdésben is.

„Szerintem normális, különösen a szezon elején, hogy bizonyos esetekben Sebastian lesz számunkra a prioritás – szögezte le a svájci szakember. – Számunkra ő az iránymutatás, akit követve ráhajtunk a világbajnoki címre, de nincs előítélet, az abszolút prioritás az, hogy a Ferrari győzzön” – hagyta nyitva az ajtót Leclerc számára.

„Nem probléma, hanem lehetőség, hogy ilyen versenyképes pilótapárosunk van – folytatta. – Sebastiannak már nem kell bizonyítania, ő marad számunkra a mérce. Charles-nak sokat kell még tanulnia, ezt ő is elmondta, de tudjuk, hogy mennyire tehetséges. Mindenesetre remélem, hogy azzal a problémával szembesülök, hogy két pilótánk is van a legjobb helyeken.”

Leigazolása után Leclerc azt mondta, tudja, hogy teljesítménykényszer alatt kell majd versenyeznie, most hozzátette, nem akar túl nagy lépésekkel haladni előre.

„Nem gondolok még a világbajnokságra, előtte még nagyon sok teendő vár rám – mondta a monacói pilóta. – Sebastiannak köszönhetően jó mércém van, most egyelőre nem akarok semmire sem törekedni, csak tenni a dolgomat, aztán majd meglátjuk, mi történik” – nyilatkozta.