Vágólapra másolva!
Elképzelhető, hogy a Ferrari és a Philip Morris példáján felbuzdulva döntött úgy a McLaren, hogy a legtöbb országban évek óta betiltott dohányreklámok ellenére dohányipari céggel lép partnerségre, és visszahozza a British American Tobaccót a Forma-1-be.

Azok után, hogy tavaly a Ferrarit több mint 40 éve támogató, logóit azonban hosszú évekkel ezelőtt a vörösök csapatruházatáról és autóiról száműző Philip Morris International (PMI) a Mission Winnow néven futó kezdeményezésével újra láthatóvá vált a maranellóiak versenygépein, a McLaren is egy hasonló együttműködésre lépett az F1-ben legutóbb a 2006-os szezonban szerepet vállaló British American Tobaccóval (BAT).

A wokingiakat, hasonlóan a Ferrarihoz, tehát egy dohányipari cég szponzorálja, utoljára ilyenre a 2005-ös szezonban volt példa a csapat történetében

akkor még a West logói jelentek meg az istálló autóin egészen a Magyar Nagydíjig.

A McLaren autóin az idén a British American Tobacco logói is jelen lesznek Forrás: Motorsport Images

A BAT 1997-ban vásárolta meg a Tyrell istállót, majd 1999-ben saját csapatot indított British American Racing néven Jacques Villeneuve-vel és Ricardo Zontával az autóik pilótafülkéjében. A csapat 2006-ban a Honda gyári csapatává változott, a BAT pedig a dohányreklámokra vonatkozó törvények szigorodásával jóval kisebb szerepet vállalt a szponzorációban, majd a 2007-es szezon előtt kiszállt a Forma-1-ből.

Egészen mostanáig volt távol,

a McLarennel pedig „globális partnerként" nem a korábbi formában, hanem a Mission Winnowhoz hasonlóan „potenciálisan csökkentett kockázatú termékekkel, a világ dohányos társadalmának szebb holnapot hozva" tér vissza.

A BAT közleménye szerint a logóik a csapat autóin és azokon kívül is jelen lesznek, de „minden esetben tekintettel lesznek a dohányreklámokra vonatkozó törvényekre és szabályozásokra."

A British American Tobacco 1999-ben BAR néven saját csapatot is indított, amely az azóta is egyedülálló féloldalas festéssel ment, az autó egyik oldalán a Lucky Strike, a másikon az 555 cigarettamárkát reklámozták Forrás: AFP/Staff

Noha az együttműködést a McLaren versenycsapata jelentette be, nem csak velük, hanem a McLaren Applied Technologies-zal is szerződött a BAT, az akkumulátor-technológia és fejlett anyagok területén fognak együtt dolgozni.

A BAT vezető marketingese elmondta, hogy az e-cigarettájukra és a dohánymelegítő termékeikre szeretnék felhívni a figyelmet.

A PMI Mission Winnow kampánya ellen Ausztráliában nemrég vizsgálat indult, az ottani hatóságok rejtett dohányreklámnak vélik a Ferrarin tavaly októberben megjelent logókat. Kérdés, hogy a McLarennek is szembe kell-e néznie majd hasonló nehézségekkel.