Vágólapra másolva!
A Renault-hoz igazoló versenyző megbékélt azzal a helyzettel, hogy ha a Red Bull-Honda együttműködés beválik, Max Verstappen akár világbajnok is lehet, míg neki erre aligha lesz esélye.

A 2019-es szezontól a Renault kötelékében folytatódik Daniel Ricciardo pályafutása, miután mindenkit megdöbbentve elhagyta a Red Bullt, ami az idén kockázatot vállalva Honda motorokra vált. Ricciardo nemrég elárulta, hogy nem akart még egy rossz évet megkockáztatni az eddigi csapatával, és azt is elfogadja, ha esetleg bejön a Red Bull húzása, és az idén ismét világbajnoki címre hajthatnak.

Ricciardo az elmúlt évek során Max Verstappen oldalán versenyzett, a holland pilóta a nyers tempó terén általában túltett rajta, de sokat hibázott, így az összetett versenyben gyakran az ausztrál szerepelt jobban. Verstappen azonban egyre inkább az ujja köré csavarta a csapatot, és valószínű, hogy ha a Red Bull jó autót épít, akkor ő lesz az istálló éllovasa. Ez Ricciardót sem zavarja.

Néhány konfliktustól eltekintve Verstappen és Ricciardo jól kijött egymással Forrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

„A döntéshozatal része volt számomra, hogy átgondoljam, mi történik akkor, ha a Honda és a Red Bull jól odaver, és mi lesz, ha Max világbajnokká válik – árulta el a Racer.com-nak. – Ezt már lefuttattam az agyamban, és feldolgoztam vagy megbékéltem ezzel – tette hozzá. – Úgy éreztem, ettől függetlenül is váltásra volt szükségem.”

Ricciardo kijelentette, nem bánja, hogy az elmúlt éveket a Red Bullnál töltötte, ahol bár nyert futamokat, a világbajnoki címért nem harcolhatott. „Egyáltalán nincs semmi – szögezte le. – Nem is nagyon volt más választásom, nem az volt a helyzet, hogy két évvel ezelőtt leszerződhettem volna a Mercedeshez, és nem akartam, vagy ilyesmi. Nincs mit sajnálni, boldog vagyok.”

Mi lesz, ha jó lesz? Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

„Elnézve 2018-at és 2015-öt, volt néhány bosszantó év, de én elégedett vagyok a hozzáállásommal. Nem úgy tekintek vissza, hogy ha keményebben dolgoztam volna, akkor nem kerültem volna ilyen helyzetbe, és akkor jobb lenne nekem. Sohasem éreztem úgy, hogy átvertem volna magamat, a jobb hétvégéim is akkor jöttek össze, amikor laza voltam és nem feszült. Megtaláltam a középutat.”

Ricciardo a Renault gyári istállójánál komoly kihívás elé néz,

mivel Nico Hülkenberg személyében ismét kemény csapattársa lesz, ráadásul a Renault nem hajlandó az élcsapatokkal összehasonlítható költségvetést biztosítani az F1-es részvételükre, lemaradásban vannak a motorfejlesztés és a szervezetfejlesztés terén is, ezért nem valószínű, hogy a 2021-es szabályváltozások előtt rendszeresen harcolhatnának a dobogós helyekért.