Fernando Alonso nem tagja az idei F1-es mezőnynek, mégis legalább akkora érdeklődés övezi 2019-es futamait, mintha azokat a száguldó cirkuszban teljesítené. Alonso a jövő hét végén a Daytona 24 órással kezdi meg 2019-es szezonját, a legnagyobb várakozás azonban az Indianapolis 500-on való szereplését övezi. A McLaren egyelőre még IndyCar-csapatának összeállításának fázisában tart, az építőkockák azonban szép lassan a helyükre kerülnek és körvonalazódni látszik, hogy a kétszeres világbajnok annak ellenére, hogy ezúttal nem az Andretti Autosporttal közös istállóban indul, tapasztalt segítőkre számíthat.
A McLaren az előzetes tervek szerint áprilisban kezdheti meg az oválpályás teszteket Alonsóval, aki a májusi Indy 500-on reményeik szerint győzelmi esélyekkel szállhat harcba. Zak Brown, a McLaren ügyvezetője ugyanakkor figyelmeztet, csak lépésről lépésre szabad haladniuk, és először kvalifikálniuk kell Alonsóval a versenyre.
Ez bármennyire is evidensnek tűnhet, a legnagyobbakkal is előfordult már, hogy nem tudták megfutni a szintidőt, tavaly pédául a hatszoros IndyCar-győztes James Hinchcliffe maradt le a legendás viadalról.
„Indianapolis kemény hely, visszaüt, ha az ember elront valamit – mondta Brown az Autosport International Shown. – Láttuk már, hogy Rahal és Penske, vagy tavaly a Schmidt Peterson Hinchcliffe-fel sem tudott kvalifikálni a versenyre, úgyhogy az alapoknak rendben kell lenniük.
Próbálunk a verseny megnyerésére törekedni ahelyett, hogy azzal foglalkoznánk, hogy egyáltalán kvalifikáljuk magunkat, de ez két különböző, egyaránt nehéz feladat."
A McLaren sportigazgatójaként Gil de Ferran személyében Indy 500-győztes is segíti a wokingiakat, akik az IndyCarban a 80-as években már az Ensign csapattal tapasztalatot szerző Bob Fernleyre, a Force India korábbi helyettes csapatfőnökére is számíthatnak. „Bob Fernley, akinek a felelőssége az egész csapatot összerakni, a régi szép időkben már volt Indyben – mondta Brown. – Azért szerződtettük le, mert nagyon jól szervezi meg a csapat működését és ismeri Indianapolist. Ő felelős azért, hogy a megfelelő embereket alkalmazzuk."
Azt továbbra sem jelentették be, hogy pontosan milyen lesz a csapat összetétele, Brown azonban azt elárulta, hogy rutinos szakembereket toboroznak, a vezető szerelő pedig annak ellenére ugyanaz lesz, mint aki 2017-ben segítette Alonsót, hogy most már nem az Andretti Autosporttal szövetkezve, hanem önálló csapatként vesznek részt a versenyen.
Az ügyvezető egy érdekes mondatot is elejtett, mely szerint a McLarennél voltak, akik külön kérték, hogy az IndyCar-projektben vehessenek részt.
„Még be kell jelentenünk a csapatot, de az egyik mérnökünk négyszer nyerte meg az Indianapolis 500-at az elmúlt 15 évben, általánosan elismert szakember.
A vezető szerelő ugyanaz lesz, aki Fernando autóján dolgozott 2017-ben, Michael [Andretti] volt olyan kedves, és megengedte, hogy csatlakozzon hozzánk,
úgyhogy nagyon tapasztalt csapatunk van, néhányan pedig a McLarentől csatlakoztak. Vannak embereink, akik feltették a kezüket és azt mondták, hogy szeretnének részt venni az IndyCar-projektben, vagy már a múltban is részt vettek. Meggyőződésem, hogy nagyon nehéz lesz, ugyanakkor meggyőződésem az is, hogy a helyes módon közelítjük meg, hogy esélyt adjunk Fernandónak a győzelemre."
A kétszeres világbajnok 2019-es F1-es visszatérését Brown ugyan kizárta, mondván csak abban az esetben adnának versenyzői ülést az idén a spanyolnak, ha egyszer csak három autót lehetne indítani a versenyeken. Erre azonban semmi esély, Alonso 2019-ben így biztosan nem vezet McLarent nagydíjhétvégén a száguldó cirkuszban. Teszten azonban vezethet, akár már februárban valamelyik előszezoni gyakorláson, Brown szerint ugyanis jól jönne a csapatnak a tapasztalata.
„Beszéltem erről Fernandóval, nagyon nyitottan áll a dologhoz.
Az F1-es világbajnokok, akik közel kerültek a visszatéréshez, legyen szó Michael Schumacherről, vagy Mika Häkkinenről, nem akarnak túlságosan eltávolodni az F1-es paddocktól.
A tapasztalatával sokat segíthet, Carlos [Sainz] és Lando [Norris] is nyitott mindenre, ami tapasztalatot jelent nekünk. Fernando jól ismeri a csapatot, Landónak nincs annyi tapasztalata, Carlosnak pedig velünk nincs olyan sok. Beszélni fogok erről Fernandóval."