Marko: Az idén már a Red Bullnak is lehet buliüzemmódja

Forma-1, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Brazil Nagydíj
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 11: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF71H battle for position on track during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 11, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFYYRADD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója sokat vár attól, hogy az idei szezontól már nekik is rendelkezésükre áll a Ferrarit és a Mercedest az időmérőkön előnybe hozó motorüzemmód.

Nem csak a Renault, hanem a Red Bull háza táján is optimistán, nagy várakozásokkal tekintenek a közelgő 2019-es szezonra. A franciákkal 2018 végén szakító energiaitalosok azt várják a Hondától, hogy visszahelyezi őket a Ferrari és a Mercedes szintjére, még akkor is, ha megbízhatóság szempontjából vélhetően az idén még nem fogják tudni felvenni a versenyt a japánok az említett két csapat erőforrásaival. Helmut Marko, a Red Bull motorsporttanácsadója még az évek óta hiányolt „buliüzemmód" eljövetelét is belengette, amivel az időmérőkön nyerhetnek nagyot.

A Red Bull tavaly többnyire csak a neki kimondottan fekvő pályákon tudta felvenni a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel Forrás: Charles Coates/Getty Images

Azok után, hogy a Red Bull a V8-as éra utolsó éveiben dominálta a Forma-1-et, a hibrid korszakban jócskán visszaesett. Ez főként a Renault gyenge erőforrásainak volt köszönhető, amelyektől tavaly év végén megszabadultak a bikások, a következő két évben már Hondával mennek.

A csapatnál már az idei évtől jelentős előrelépést várnak, azt remélik, hogy utolérhetik a Ferrarit és a Mercedest, az időmérőn pedig már nekik is rendelkezésükre állhat az extra teljesítmény igénybe vételét lehetővé tévő „buliüzemmód".

„A számok igazán optimistává tesznek minket a teljesítmény szempontjából. Először már buliüzemmóddal is ünnepelhetünk – nyilatkozta a Ferrari és a Mercedes által már jóideje használt speciális motorüzemmódról Helmut Marko az Autosportnak. – A Honda motorja már most kicsivel a Renault motorja előtt jár.

Természetesen ők sem alszanak, de már olyan magas szinten vannak, hogy onnan nem tudnak nagyot ugrani előre."

A V8-as korszak végén hiába volt gyengébb a Renault motorja, a Red Bull így is verhetetlen volt Forrás: AFP

Marko szerint nincs is arra szükségük, hogy a Honda teljesítményben utolérje a két nagycsapatot, elég, ha olyan közel kerül hozzájuk, hogy a hiányzó tizedeket a Red Bull képes legyen áthidalni, ahogyan tette azt Sebastian Vettel világbajnoki címei alatt.

– mondta Marko.

Ahol gondban lehet a Red Bull az idén, az a megbízhatóság. Miután szakított a McLarennel, a Honda a Toro Rossóval jelentőset lépett előre, a rengeteg motor- és egyéb erőforráselem-cseréért kapott büntetések közül jónéhányat pedig szándékosan vállaltak be, hogy több új alkatrészt tesztelhessenek.

Ezek alapján nehéz megmondani, hogy valójában hol állnak, Marko szerint azonban annyi bizonyos, hogy még nem a Ferrari és a McLaren szintjén.

„Tudatában vagyunk annak, hogy valószínűleg nehéz szezonunk lesz a megbízhatóság miatt.

Azonban ha a megfelelő utat választjuk, hamarosan visszaérhetünk a csúcsra. A koncepciónk az, hogy tudatosan elfogadjuk a hátrasorolásos büntetést, ha szükség van rá."

Olykor 70 lóerő is hiányzott a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest tavaly Forrás: DPPI/Florent Gooden

Christian Horner egy korábbi nyilatkozata szerint 40 extra kilowatt 2018-ban teljesen átírhatta volna a szezon alakulását, ennyi plusszal ők is beleszólhattak volna a vb-címért folyó küzdelembe, miután 4 futamgyőzelmet így is szereztek.

– utalt Marko a legutóbbi idényre. – Pályától függően előfordult, hogy ez kevesebb volt, de átlagosan mindig legalább 40 lóerővel voltunk gyengébbek. A GPS-adataink tisztán megmutatják, hogy mennyit veszítettünk az egyenesekben, és mennyit nyertünk a kanyarokban. Amikor a Ferrari motorja a legerősebb volt, a különbség még extrémebb volt."