Ricciardo: A szezon felétől nem érdekelt, hogy legyőzöm-e Verstappent

F1 - AUSTRIA GRAND PRIX 2018 Auto AUTRICHE CAR F1 formula 1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX JUILLET Motorsport RACE WORLD CHAMPIONSHIP
RICCIARDO Daniel (aus), Aston Martin Red Bull Tag Heuer RB14, VERSTAPPEN Max (ned), Aston Martin Red Bull Tag Heuer RB14, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Austria from June 28 to july 1 , in Spielberg, Austria - Photo Antonin Vincent / DPPI
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo karrierje legnehezebb idényét teljesítette 2018-ban, most pedig azt is elárulta, meglepő módon már a nyári szünetben lemondott arról, hogy az időmérők és a futamok terén csapattársa előtt végezzen az év végi összesítésben.

A 2019-től a Renault gyári csapatát erősítő Daniel Ricciardo utolsó Red Bullnál töltött szezonjában jócskán, 15-5-re kikapott Max Verstappentől az időmérők, 249-170-re a futamon szerzett pontok tekintetében, emellett pedig a mezőnyből ő esett ki a legtöbbször a szezon során. Minden pilótának a legfőbb ellenfele a csapattársa, így azt gondolhatnánk, hogy Ricciardót extrán megviselte, hogy alulmaradt a hollanddal szemben, ő azonban már az idény felétől elengedte az összehasonlítást, és nem érdekelte csapattársa elleni mérlege.

Ricciardo egy idő után már nem számolgatta, hogy miként tudná legyőzni csapattársát a szezon végén Forrás: DPPI/Antonin Vincent

A mindig mosolygós ausztrál a szezon kétségtelenül legmeglepőbb húzását hajtotta végre azzal, hogy a topcsapatnak számító Red Bulltól átigazolt a középmezőnyben tanyázó Renault-hoz.

Christian Horner, a bikások csapatfőnöke elmondta, ők mindent megtettek azért, hogy maradásra bírják pilótájukat, de nem tudták meggyőzni.

„Megvizsgáltuk a helyzetet, és szerintem mindent megtettünk, hogy megtartsuk őt. Valójában azt mondta –

– nyilatkozta Horner az Autosportnak. – Egyszerűen új kihívást akart, valamint szerintem az értéke miatt is aggódott Max fejlődését látva, valamint valószínűleg a Honda miatt is bizonytalan volt abban az időben. Később aztán látta, hogy amiről beszéltünk, elkezdett megvalósulni.”

Ricciardónak az sem segített, hogy Verstappen a szezon eleji rossz formáján túllendülve minden korábbinál erősebben tért vissza a folytatásban, miközben mellőle elpártolt a szerencse, és folyamatosan technikai problémák hátráltatták. „Nehéz szezon volt ez Danielnek. Meg kellett birkóznia Max folyamatos fejlődésével, miközben, habár mindkét pilótának voltak technikai gondjai, vele inkább vasárnap történtek azok – mondta Horner. – A kuplunghibát, ami Mexikóban történt vele, Max pénteken szenvedte el, majd Brazíliában pénteken jelentkezett Maxnál az a hiba, ami már a mexikói futamon is ott volt.”

A Magyar Nagydíj környéke lehetett a pont, amikor Ricciardo elengedte a párharcot Verstappennel szemben Forrás: Charles Coates/Getty Images

Vélhetően a technikai hibák és a szerződéshosszabbítással kapcsolatos kételyek hatására

Ricciardo a Magyar Nagydíj környékétől már nem foglalkozott azzal, hogy az összesítésben Verstappen előtt végezzen.

„Eljutottam arra a pontra, nagyjából a nyári szünet környékén, amikor többé már nem érdekeltek a statisztikák.

Természetesen érdekelt, de nem akartam ezt az egészet kiemelt fontossággal kezelni. Már olyan sok minden más foglalkoztatott, nem volt szükségem rá, hogy még több elvárást támasszak magammal szemben.”

Christian Horner tagadta, hogy Verstappent bármikor is előnyben részesítették volna Ricciardóval szemben, azt azonban elképzelhetőnek tartja, hogy a holland is szerepet játszott az ausztrál távozásában.

„Ebben a csapatban az az első számú pilóta, aki előrébb van a pályán – nyilatkozta Horner. – Ez az egyszerű szabályunk van. Daniel Mexikóban győzte le először az időmérőn Maxot Monaco óta, aki hatalmas teljesítményt nyújtott az időmérőkön, talán ez is szerepet játszott Daniel döntésében a jövőjével kapcsolatban.”