A versenyen ugyanolyan autóval indul, mint amilyennel Sébastien Ogier megnyerte az utóbbi két rali-világbajnokságot, de nemcsak a technika lesz kiváló minőségű alatta, hanem a navigátor is mellette, Timo Rautiainen ugyanis szintén világbajnok, Marcus Grönholmmal ért fel a csúcsra 2000-ben és 2002-ben. „Ez egy különleges lehetőség arra, hogy belekóstoljak a ralizás világába, mindenkinek köszönetet szeretnék mondani, aki lehetővé tette ezt – mondta Bottas. – Ez egy teljesen új terep nekem, miután nincs még tapasztalatom WRC-autóban. Autóversenyzőként mindig padlógázzal megyek, bármilyen autót is vezessek."
Korábban több finn Forma-1-es pilóta, az egyszeres világbajnok Keke Rosberg és Kimi Räikkönen, a kétszeres bajnok Mika Häkkinen, valamint a McLarennél és Renault-nál is vezető, előbbivel egyetlen F1-es futamát nyerő Heikki Kovalainen is részt vett az Arctic Lapland Rallyn.
Räikkönen később két szezont eltöltött a rali-világbajnokságon is, elmondása szerint pedig a legnehezebb feladatot az itinerből vezetés jelentette neki.
Már az itiner elkészítése is külön művészet a raliban, a verseny előtt minden szakaszt legalább kétszer végigjár a pilóta a navigátorral
és feljegyez mindent, amire majd vezetés közben szükség lehet. Menet közben az itinert olvasó navigátorra szinte még jobban támaszkodnak a pilóták, mint a saját szemükre, ez pedig a máshoz szokott F1-es versenyzőknek igen természetellenes tud lenni.