Az nevet igazán, aki utoljára nevet, tartja a mondás, ám gyanítjuk, a világbajnoki címeket megvédő Mercedes akkor sem fog nagyon búsulni, ha Abu-Dzabiban vereséget szenved valamelyik riválisától. Lewis Hamilton azon rossz hagyománya megszakadt, hogy a vb-címe megszerzését követően az adott szezonban nem nyer futamot, Brazíliában és Mexikóban azonban egyértelműen a Red Bullé volt a leggyorsabb autó, és Austinban sem az Ezüstnyilak diktálták a tempót.
Abu-Dzabiban a pénteki edzésnap alapján nehéz egyértelmű favoritot találni vasárnapra, de azt könnyebb megállapítani, a három élcsapatból egyelőre melyik kullog a másik kettő között:
a Ferrari sem egy körön, sem a hosszabb etapokon nem tartotta az iramot a Mercedesszel és a Red Bull-lal.
A párviadalt az döntheti el, hogy melyikük bánik jobban a gumikkal, és ebből a szempontból a Red Bull kezében van az előny. "A melegben nagyon kopnak, és ez szerintem segít nekünk – nyilatkozta Daniel Ricciardo. – A hiperlágy az első, az ultra- és a szuperlágy inkább hátul. A gumikat általában olyan jól vagy jobban kezeljük a többieknél, ezt ki kell használnunk a versenyen."
A versenyszimulációkból az alábbi tanulságokat lehet megállapítani:
A vízszintes résznél 3 körön át 31 ezreden belül maradtak az eredményei,
miközben a Ferrarik köridői már jóval korábban meredeken zuhantak! "Mi nem szenvedtünk olyan gumikopástól, mint amire a Ferrari és a Mercedes panaszkodott" – jelentette ki Christian Horner.
nagyon rövid a táv az első kanyarig, még jobban tapadó gumikkal is nehéz pozíciót fogni.
Ami a bikások mellett szólhat, hogy a pálya utolsó szektorának kanyarerdejében pokolian jók, még ott is remekül tapad a hiperlágy keverékük, más autókon ellenben elfogyhat addigra a puha keverék.
1,3-1,4 mp-ről van szó, ezért nagyon nehéz lesz bárkinek is továbbjutnia a Q2-ből az ultralágy gumin