Fennmaradhat a Mercedeseken a Ferrari által informálisan kifogásolt, trükkös keréktárcsa, ami a hűtést segítő járatai révén az abroncsok hőmérsékletét a megfelelő működési tartományban tartja. Az újítást a Belga Nagydíjon vetették be először, hirtelen megoldódtak a gumikezelési problémáik, a Ferrari viszont nem értett egyet az FIA-val az eszköz szabályosságával kapcsolatban.
„Teszteltük ma, aztán majd eldöntjük – nyilatkozta Toto Wolff a Sky Sportsnak a problémás eszköz használatával kapcsolatban. – Talán bevetjük, aztán majd meglátjuk, mi fog történni.”
Megerősítette, hogy a világbajnoki címek kapujában el akarták kerülni a botrányt. „Ez elég kényes kérdés volt. A Ferrarinak nem tetszett, de az FIA nekünk megengedte, hogy használjuk. Nem akartuk, hogy a világbajnokság a tárgyalóteremben érjen véget, nem tartottuk ezt óriási előnynek, így ezen a hétvégén akár fel is rakhatjuk.”
Nem ez volt pénteken az egyetlen kérdéses pont a Mercedesnél, a Német Nagydíjon látotthoz hasonlóan Lewis Hamilton ismét átlépte a bokszbejáratot jelző záróvonalat, ezért a sportfelügyelők megrovást adtak neki. Még egy kihágás rajtbüntetést eredményez, de ez, és kényszerű motorcsere sem valószínű az esetében.
Lefuttattunk néhány ellenőrzést Lewis motorján, és egyelőre minden normálisnak tűnik, ami jó hír. Az első szabadedzésen mindig jellemzőbb a túlmelegedés, de ezen kívül minden oké”
– nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke. Elárulta, az Ezüstnyilakon már 2019-es alkatrészeket is kipróbáltak, az esti edzésen viszont a vasárnapi futamra készültek, és különösen a hosszú etapokon látott tempójukkal elégedett. Úgy vélte, az időmérő szoros lehet, e téren még fejlődni akarnak szombat estig.
„Alapvetően jó napunk volt, még akkor is, ha az első edzés nem volt nagyszerű. A pálya eleinte nagyon csúszós volt, sokat csúszkáltunk, és küszködtünk a gumikkal – mondta Hamilton. – A szünetben változtattunk az autón, és a második szabadedzésre sokkal jobb lett, de sokat kell még dolgoznunk rajta.”
A második szabadedzésen a tavalyi győztes, Valtteri Bottas volt a leggyorsabb.
„Mindenképpen sokat tanultunk a mai etapokból, különösen este, de sok dolog van még, amit éjszaka átállíthatunk, hogy az időmérőre és a versenyre jó beállításaink legyenek. Jó érzés az időtáblázat élén lenni, de erre építve még több teljesítményt kell kihoznom magamból. A célom, hogy a hétvégén megismételjem a tavalyi eredményt, ehhez még sokat kell dolgozni.”