Vágólapra másolva!
Mick Schumacher meglepetésre az idén megnyerte a Forma-3-as Európa-bajnokságot, sikerét azonban bajnoki riválisának vádaskodása árnyékolta be. Korábbi gokartos ellenfele állítja, Schumacher autója nem volt jobb a többiekénél.

Mick Schumacher az idén szinte a semmiből robbant be a Forma-3-as Európa-bajnokság élmezőnyébe, legalábbis 2017-es bemutatkozóéve nem utalt arra, hogy egy évvel később bajnok lehet. A hétszeres Forma-1-es világbajnok fia egyik első hosszabb interjújában mesélt arról, hogy miként sikerült felnőnie a feladathoz, korábbi versenytársa pedig kijelentette, hogy a vádakkal ellentétben nem csalással segítették győzelemhez a németet, akinek csapatfőnöke úgy van vele, hogy az ellenfelek nyugodtan megóvhatták volna az eredményt.

Mick Schumacher a hétvégén új sisakfestéssel versenyez a makaói F3-as viadalon Forrás: FIA F3

Az ifjú Schumacher 2017-ben, a Forma-4-es német és olasz bajnokság ezüstérmeseként lépett fel a Forma-3-ban, első idényében szerzett egy dobogós helyezést Monzában, attól eltekintve azonban többnyire a középmezőnyben versenyzett.

Második szezonja előtt már a téli teszteken javulást mutattak az eredményei, az első versenyek azonban nem a várakozásoknak megfelelően alakultak.

„A 2017-es idényben voltak hullámvölgyei és hullámhegyei, Monzában megszerezte az első dobogós helyezését, jó munkát végzett a tanulóévében, az időmérők azonban mindig egy kicsit trükkösek voltak” – nyilatkozta René Rosin, a Schumachert foglalkoztató Prema csapatfőnöke az Autosportnak.

– ismerte be Schumacher. – Minden edzésen megpróbáltam a legjobbamat nyújtani, és talán egy kissé túlságosan is igyekeztem, ezáltal konzervatívabb voltam az időmérőkön. Ugyanakkor a versenyeken megvolt ugyanaz az érzés, mint az F4-ben vagy a gokartban. Sokat kell tanulnom és fejlődnöm.”

Hiába volt gyors az év elején, nem jöttek az eredmények Forrás: Picture-Alliance/AFP

Az idei szezonban a tempója már az első versenyhétvégén, Pau-ban jobbnak tűnt a korábbinál, ezt azonban nem tudta eredményre váltani. „Már a kezdetektől fogva ez volt a helyzet, a szabadedzésen Pau-ban három tizeddel jobbak voltunk mindenkinél, majd az időmérőn eltörtem a felfüggesztést, ami megesik, Spáig azonban nem volt lehetőségünk megmutatni, hogy mi rejlik bennünk.”

A csapatfőnök szerint a rossz idénykezdet rányomta a bélyegét a folytatásra és Schumacher önbizalmára.

„Minden ott kezdődött – utalt Pau-ra Rosin. – Valószínűleg a mi és az ő oldaláról is túl nagy volt a nyomás, és elkezdtünk visszamenni a »nem tudom megcsinálni az időmérőt« állapotba. Valójában azonban nem ez volt a helyzet. Sokat beszélgettünk vele, ő is hibázott, mi is hibáztunk, olykor pedig csak nem volt szerencsénk az időjárással és egyebekkel.”

A csapatfőnök a zandvoorti versenyhétvégén beszélt Schumacherrel, és elmondta neki, hogy versenyről versenyre haladjon, ne törődjön a bajnoksággal, majd a szezon végén értékelnek.

– mondta Rosin. – Semmilyen varázslat nem történt, csupán elkezdte megtenni azt, amire már az első futamtól kezdve ott volt benne a képesség.”

Spában, a Schumacherek kedvenc pályáján jött az első győzelem Forrás: Thomas Suer / suer.photo/(c) FIA F3 / Suer/Thomas Suer

„Minden Spában kezdődött – mondta Schumacher. – Az egy nagyon különleges hely nekem és a családomnak, onnantól kezdve képesek voltunk konstans jó teljesítményre.

A spái győzelmet Silverstone-ban még egy, majd Misanóban egy újabb követte, a Nürburgringen pedig beindult a Schumacher-henger, mindhárom versenyen a Prema pilótáját intették le elsőnek,

a Red Bull Ringen aratott két diadalával pedig zsinórban öt versenyt nyert,

és átvette a vezetést a pontversenyben. Ekkor már sejteni lehetett, hogy a bajnoki cím is az övé lesz, a hirtelen jött formajavulással azonban a dicséretek mellé a negatív hangok is megérkeztek.

Dan Ticktum, a bajnokságot addig vezető Red Bull-támogatott gyakorlatilag csalással vádolta meg Schumachert és a Prema istállót, mondván nem lehet véletlen, hogy riválisa egyik pillanatról a másikra ilyen jó lett. „A pletykák egyáltalán nem segítettek, de nem szeretnék neveket mondani és vitát kezdeményezni, mert a Prema nem viselkedik így – mondta a csapatfőnök.

Erről nincs mit mondani. Ha csaltunk volna az idén, akkor ezt kellett tennünk az előző nyolc évben is. Elég sokszor ellenőriztek minket.”

A Red Bull Ringen az élre állt a pontversenyben, ahonnan már nem is tudta letaszítani senki Forrás: Thomas Suer

Enaam Ahmed, Schumacher Hitech GP-nél versenyző korábbi gokartos ellenfele a Red Bull Ringen rendezett versenyhétvége kapcsán megvédte a németet.

Az utolsó kanyaron 180 fokos ellenkormányzással megy át, mi egyszerűen nem tudjuk ezt megtenni.”

Schumachernek eleinte nehéz volt megszoknia, hogy a pole-ból rajtolva neki kell diktálnia a tempót, de ebben is sokat fejlődött.

„Most már időmérőként fogom fel a versenyeket, amelyen le kell tennem az aszfaltra azt, amire képes vagyok. Ha növelnem kell az előnyömet, akkor növelni fogom, mert olyan sok tartalék van bennem, hogy képes vagyok erre.”

Makaóban is a győzelemre hajt, de nem lesz könnyű dolga Forrás: FIA F3

„Az eltökéltsége, a koncentrációja, a képessége, hogy menedzselje a versenyeket nagyon erőssé teszi – mondta róla René Rosin. – Képes mindig a jó helyen lenni a jó időben. Mindenben jó, ha pedig valamiben mégsem, akkor megpróbál fejlődni azzal, hogy beszél a mérnökökkel és elemzi az adatokat.”

Schumachernek minden bizonnyal utolsó Forma-3-as versenyhétvégéjét teljesíti a napokban a híres makaói világkupa-versenyen. Az első két szabadedzést az élen zárta, az első időmérőn a harmadik helyet érte el, a másodikon azonban hibázott, és csak a 9. rajtkockát szerezte meg az időmérő futamra, ami a vasárnapi főverseny rajtsorrendjéről dönt. A pole pozícióból a tavalyi győztes Dan Ticktum indulhat.