A Red Bull minden idők legfiatalabb világbajnokává tenné Verstappent

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates with his team after the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2018 in Mexico City, Mexico. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Mostanáig óvatosan fogalmaztak a Red Bullnál a Hondával kapcsolatban, az energiaitalosok tanácsadója azonban most kijelentette, már jövőre a vb-címért kell menniük a japánokkal.

Továbbra is nagy a kérdőjel a Red Bull és a Honda házassága között, mert bár a felek szerint a japánok már most a Renault előtt járnak, minderre csak a következő szezonban derülhet fény. Ezt tudják az energiaitalosok is, ezért mostanáig óvatosan nyilatkoztak, Max Verstappen korábban például azt mondta, hogy a világbajnoki címért valószínűleg csak 2020-tól lesznek versenyben. Ezzel szemben Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kijelentette, már jövőre is harcban kell lenniük az év végi elsőségért. Lehet, hogy ennyire jó a Honda motorja?

Verstappennek két éve van a rekorddöntésre Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

Marko célja nem csak az, hogy a Red Bull visszatérjen a hibrid-éra előtti formájához, ezzel együtt szeretné, ha Max Verstappen lenne minden idők legfiatalabb világbajnoka. Ezt a címet Sebastian Vettel tartja, miután 2010-ben 23 évesen és 134 naposan ért fel a csúcsra.

Verstappennek legkésőbb 2020-ban világbajnoknak kell lennie ahhoz, hogy ezt megdöntse.

„Már nagyon várjuk a következő évet. A célunk, hogy miénk legyen [az F1 történetének] legfiatalabb világbajnoka. Két évünk van erre, de már jövőre megpróbáljuk megvalósítani” – nyilatkozta Marko az Autosportnak.

A Honda teljesítményben nagy ugrást ért el a legújabb fejlesztésével, a megbízhatóságuk azonban kérdéses, ezért a Toro Rosso már versenyek óta rajtbüntetéseket kénytelen elszenvedni, hogy a japánok minél több alkatrészt tesztelhessenek. „Ez taktikai döntés, hogy a legjobb helyzetbe hozzuk magunkat jövőre – mondta Marko. – A Toro Rosso emiatt áldozza fel az idei szezonját. Ez a Hondával közös koncepciónk része, a számok szerint pedig már a Renault előtt járunk."

A Toro Rossónál gőzerővel tesztelik a Honda legújabb fejlesztéseit Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nincs is szükségük arra, hogy rögtön a Ferrari és a Mercedes szintjén legyenek,

a Mexikói Nagydíj ugyanis bebizonyította, hogy már akkor képesek nyerni, ha az erőforrás terén nem tetemes a lemaradásuk.

„Láthattuk Mexikóban, hogy ha olyan motorunk van, ami csak megközelíti az ellenfeleinkét, akkor elég erős csapatunk és versenyzőink vannak ahhoz, hogy felvegyük a harcot – mondta Horner – Reménykedünk benne, hogy a Honda olyan helyzetbe hoz minket, amiben rendszeresen versenyben lehetünk az optimális leszorítóerővel és beállításokkal."

Verstappen mellet Vettelnek sem jöttek be a Renault motorjai

Mexikóban Max Verstappen dühösen vette tudomásul, hogy az időmérő edzésen a rakoncátlankodó autója miatt nem tudta megszerezni az első rajtkockát, később pedig a féktávokon blokkoló hátsó kerekeire panaszkodott. Christian Horner utólag elmondta, hogy a motorvezérlés hibája okozta a gondokat, a probléma pedig érdekes módon csak Verstappennél jelentkezett. A csapatfőnök nyilatkozatából azonban kiderült, hogy

nem véletlenül csak a holland szenvedett, őt ugyanis vezetési stílusából adódóan érzékenyebben érintik az efféle problémák.

„Maxot érzékenyebben érinti a bemeneti sebesség miatt, amellyel befordul a kanyarokba. Mindig is ez volt a helyzet" – mondta Horner.

Vettel 2014-ben hasonló gondokkal szembesült a Renault-val, mint Verstappen Forrás: AFP/STF/Karim Sahib

Verstappen általában véve nagyobb sebességet visz bele a kanyarokba Ricciardónál, ehhez pedig stabilabb hátsó részre van szüksége.

Ezt a stabilitást bontja meg az, ha a leváltások alatt az erőátvitel nem egyenletes a motor és a váltó között.

Érdekes módon ugyanez volt a gondja Sebastian Vettelnek is a Ricciardóval közös évében, a Renault motorjai ugyanis a hibrid-éra kezdetén is hasonló gondokkal küzdöttek. „Verstappen nagyon nagy sebességgel megy bele a kanyarokba, kicsit úgy, ahogyan Sebastian tette, aki mindig is érzékenyebb volt erre a területre Danielnél – mondta Horner. – Amikor nem az történik az autóval, amire előzetesen számít, az kifog rajta."