Vágólapra másolva!
A Mercedes technikai igazgatója szerint a Mexikói Nagydíj sajátos igényeket támaszt a beállítások terén, és egyelőre ezeknek nem tudnak tökéletesen megfelelni. A Mercedes elővigyázatosságból letekerte a motorokat

Az élmezőnytől távol, mindössze a 7. helyen rangsorolták Lewis Hamiltont a Mexikói Nagydíj második szabadedzésén, Valtteri Bottas pedig mindössze a 9. lett. A Mercedes pilótái a beállítások terén keresik a szokásosnál nagyobb lemaradás megoldását.

„Az autó bizonyos pontokon jó volt, máshol nem annyira, nincs kiemelhető terület, sok dolog van, amiket fejlesztenünk kell. A magas pályahőmérséklet miatt nehéz dolgunk volt, a gumik elolvadnak és szemcsésednek, de ezt ma sokan tapasztalták” – mondta Hamilton, aki kiemelte, hogy az egyenesekben a magasság miatt jó a tempójuk, de még a hiperlágy gumikkal is csúszkált a kanyarokban.

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Florent Gooden, DPPI, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Pirelli gumi, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Paul Ripke, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Mexikói Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj

A brit pilóta hozzátette: „A Red Bull most elérhetetlennek tűnik, a Ferrari pont ott tart, ahol mi.”

Hasonlóan tanácstalannak tűnt Bottas is: „Elég nehéz napunk volt. Mindkét szabadedzésen küszködtünk a tempónkkal, és ahogy mindenki más, úgy mi is szenvedtünk a gumik élettartamával. Mindkét keverék gyorsan szemcsésedni kezdett, és ilyenkor érezzük, hogy gyenge a tapadás, kezd csúszkálni az autó, és koptatja az abroncsokat. Nincs biztos válaszunk arra, hogy miért nem elég jó a tempónk, de este összedugjuk a fejünket.”

A gumik fejtörést okoznak Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szokatlannak nevezte a pályát, ami a karosszériára, az erőforrásra, a hűtőrendszerekre és a gumikra is sajátos terhet ró. Úgy vélte, egyelőre nem találták meg a megfelelő beállításokat e speciális igényekre.

„Számos területen túlmelegítettük me az erőforrást, ez ellen védekezve elővigyázatosságból le kellett tekernünk. Egy kevés szerencsével és nem kevés kemény munkával holnapra és vasárnapra jobb helyzetbe hozhatjuk magunkat, ráadásul hűvösebb időjárás is várható.”