Újra napirendre kerülnek a Mercedes vitatott kerekei

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
AUSTIN, TX - OCTOBER 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes WO9 on track during final practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 20, 2018 in Austin, United States. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Darázsfészekbe nyúlhatott a Mercedes, több csapat is szeretné még tovább vinni a Ferrari által kifogásolt felnik fejlesztését. Az FIA egyelőre hagyná, de egyeztetne.

A Ferrari kifogása miatt a Mercedes eltekintett a lyukakkal ellátott, a hűtést segítő, speciális keréktárcsái használatától az USA Nagydíjon, pedig az FIA állásfoglalása szerint a Belga Nagydíjon bevetett fejlesztés megfelel a szabályoknak.

„Nem hiszem, hogy további tisztázásra lenne szükség, mert ezt már megtettük, mindenki tisztában van azzal, hogy mi az álláspontunk – idézte az Autosport az FIA F1-es versenyigazgatóját, Charlie Whitingot. – Szerintem véleménykülönbség még mindig van, ezt talán a technikai munkacsoportban kell rendezni.”

A Mercedes inkább nem erőltette az új felnik használatát az USA-ban Forrás: AFP/2018 Getty Images/Dan Istitene

Nick Chester, a Renault technikai igazgatója szerint a csapatoknál bevett gyakorlat a felnik felhasználása a légáramlások elősegítése érdekében, és ez jövőre az aerodinamikai szabályok megváltozásával még jobban elharapózhat. Megoldás várhatóan a csapatok részvételével működő technikai munkacsoportban születhet.

Megvédte Vettel büntetését

Whiting egy másik kérdésben, Sebastian Vettel pénteki piros zászló alatti gyorshajtása kapcsán is állást foglalt, szerinte a szabály, amit Vettel nem tartott be, „könnyen követhető.” A német pilóta elfogadta, hogy gyorsan hajtott a piros zászlók alatt, de szerinte az is veszélyes, hogy a tempót hirtelen kell mérsékelniük, amikor megszakítják az adott edzést vagy futamot.

Vettel nem lassított elég gyorsan Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

Whiting viszont úgy véli, jobb, ha világosan rögzítik, hogy a pilótáknak az adott szintidő alatt kell maradniuk a sportbírói posztok között, így legalább mindenki tudja, mennyire kell lelassítaniuk veszély esetén. „Azt már korábban is megmondtuk, hogy Safety Car vagy VSC alatt mennyire kell lelassítani, de a piros zászló esetén nem, így ez logikus dolog volt.

Eddig három pilótát, Daniel Ricciardót, Esteban Ocont és Vettelt büntették hasonló kihágás miatt, Whiting szerint ennek talán az lehet az oka, hogy a pilóták nem ismerték pontosan a szabályt. „Eléggé nyilvánvaló volt, hiszen az összes fénypanel pirosan világított. Nem lehet nem észrevenni. [Vettel] viszont az adott esetben nem viselkedett elég helyesen.”