A Red Bull rúgott egyet a küszködő Ricciardóba

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, USA Nagydíj
AUSTIN, TX - OCTOBER 18: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing tries on a cowboy hat in Allens Boots during previews ahead of the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 18, 2018 in Austin, United States. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X96MYPJW2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Helmut Marko nem kímélte a műszaki hibákkal vesződő Daniel Ricciardót, közben a csapat új motorszállítóját méltatta.

Az USA Nagydíjon is folytatódott Daniel Ricciardo kálváriája, a monacói győzelmet óta nem tud dobogóra állni, sőt, általában célba sem ér különböző műszaki hibák miatt. Ricciardo ezúttal is kiesett, dühét már leplezni sem tudta, de a Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko is tovább élezte a feszültséget.

„Elektromos hibája volt – idézte Markót a Motorsport-magazin.com – Szegény Daniel! Még két évig együtt kell élnie ezekkel a problémákkal” – utalt arra, hogy Ricciardo nagy meglepetést keltve a Renault-hoz szerződött a 2019-es szezontól, elhagyva a Red Bull-Hondát.

Ricciardo a szezon végén veszi a kalapját Forrás: Mark Thompson/Getty Images

A Red Bull szintén a 2019-es szezontól váltja le a franciák erőforrásait a japánokéra, és Marko nagyon magabiztos annak ellenére, hogy tavaly még általában mindenki lesajnálta a Honda motorjait. Az osztrák veterán „nagyon ígéretesnek” nevezte a jövő évi kilátásaikat.

– jelentette ki, majd arra utalt, hogy a Toro Rosso már most is a Honda erőforrásait használva versenyez. – Ez nekünk és nekik is előnyös – vélte. – A Honda már most [a Renault] előtt jár, nem csak az időmérőkön, hanem a versenyeken is.”

A Renault egyelőre bukdácsol Forrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

A Red Bull a Renault motorjaival és Sebastian Vettellel nyert négy világbajnoki címet 2010 és 2013 között, a turbós hibridkorszakban azonban csak futamgyőzelmekig jutottak, nagyrészt az erőforrások miatt, amelyek tartósan a Mercedes és a Ferrari mögött maradtak a fejlesztési versenyben.

Ricciardo jövőre mégis a gyári Renault-csapatot választotta, ami a 2019-es szezonra ismét egy alaposan átalakított konstrukciót ígér, bár így is mindenki úgy tartja, hogy jövőre még biztosan nem tudnak majd labdába rúgni az élcsapatok mellett.