Alonso leamatőrözte F1-es kollégáit, lökhárítót javasolt az autókra

Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Motorsports: FIA Formula One World Championship; 2018; Grand Prix; United States, FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX , Circuit of The Americas#14 Fernando Alonso (ESP, McLaren-Renault), 21.10.2018. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Nem kímélte a többi Forma-1-es pilótát Fernando Alonso, aki szerint a száguldó cirkuszban több az amatőr, mint más sorozatokban.

Fernando Alonsónak már az első körben fel kellett adnia az USA Nagydíjat, miután a rajt után nem sokkal összeütközött Lance Stroll-lal, amitől megsérült a McLarenjének oldaldoboza. A spanyol világbajnok nem kímélte az F1-es mezőnyt és amatőrnek nevezte a társait, akiknek szerinte lökhárító kell az autójára, hogy nyugodtan „bowlingozhassanak" egymással. Miután megnézte a visszajátszást, egy kicsit azért visszavett.

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, versenyzői parádé
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, versenyzői parádé
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, versenyzői parádé
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, rajt
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Lewis Hamilton, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, füst, megpördülés
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen

Alonso mostanában talán a szokásosnál is többet bírálja a száguldó cirkuszt, ezúttal azonban nem kimondottan a sportágnak, sokkal inkább

a többi pilótának ment neki, miután már az első kört sem élte túl Austinban. Azért az FIA-nak is odaszúrt, amiért hagyja, hogy amatőr módon versenyezzenek a többiek.

„Nem vagyok dühös. Csalódott vagyok, mert napok óta itt vagyok az Egyesült Államokban, hogy versenyezzek, majd 600 méter után kilöknek – mondta Alonso. – Ez van, ez inkább az FIA gondja, ha továbbra is hagyják ezt a fajta versenyzést. Más sorozatokban elméletben amatőr versenyzők ellen is versenyzem, és soha nincs probléma.

A kétszeres világbajnok érdekes, nyilvánvalóan kissé cinikus javaslatta állt elő, hogy milyen változtatást kellene elkövetni az F1-es autókon.

Úgy van vele, hogy amíg az FIA nem szankcionálja a renitenseket, inkább 60 éves amatőr pilóták ellen versenyez.

„Itt [a Forma-1-ben] azonban lökhárítók kellenek, mint a bérelhető gokartokon, hogy mindannyian egymásnak mehessünk. Addig [amíg az FIA nem változtat], megpróbálunk más kategóriákban szórakozni, ahol 34 autó ellen versenyzünk, amatőrök és 60 éves pilóták ellen, mégsem történik soha semmi."

„Csalódást keltő futam, mindössze 600 megtett méter, miután belém jöttek hátulról. A visszajátszásokat megnézve senki nem tehetett többet, túl sok autó érkezett egyszerre a négyes kanyarba. Ennyi az egész, egyszerűen nem volt ma szerencsénk. Most koncentrálunk, felkészülünk, és remélhetőleg szép eredményt érünk el Mexikóban egy hét múlva”

Más sorozat alatt Alonso első sorban a sportautó-világbajnokságra (WEC) gondolt, amelyben ő is versenyez. Felvetették neki, hogy talán a Forma-1-ben agresszívabbak a pilóták, szerinte azonban ez nem így van, egyszerűen csak gyengébbek.

Van, hogy az ember hibázik, vagy kockáztat a rajtnál, elrontja a féktávot. De ez olyan volt, mint Spában, amikor az ember elrajtol, majd hirtelen elkezdenek bowlingozni vele. Itt ismét ugyanez történt, és nekem nem volt szerencsém, nekem kellett feladnom a versenyt."

A kisebb kirohanásnak beillő nyilatkozat után jött a slusszpoén, Alonso ugyanis, miután megnézte a visszajátszásokat, jóval visszafogottabb hangnemet ütött meg a Twitteren (fentebb), és gyakorlatilag felmentette a többieket, mondván egyszerűen túl sokan voltak egyszerre a kanyarban.

Korábbi F1-esek is egyetértettek Alonsóval

A korábban a Virgin Racinggel egy szezont a Forma-1-ben lehúzó, jelenleg a Formula E-ben versenyző Lucas di Grassi rögtön az Alonsóval történt rajtbaleset után a telefonja után nyúlt, és a következőt posztolta a Twitterre.

Ez olyan unfair a fiatal tehetséges versenyzőkkel szemben, akik ülés nélkül maradnak."

„Teljesen egyetértek veled, nagyszerű lenne, F1, gondolkozz el róla” - írta Massa válaszul Di Grassinak

Di Grassi a futballhoz hasonló megoldási javaslattal állt elő, amivel az idei szezontól szintén a Formula E-ben induló Felipe Massa is egyetértett, habár a brazil hozzátette, tudja, hogy ez utópisztikus gondolat. Di Grassi azt javasolta, hogy legyenek olyan szabályok, amelyek 0,5 másodpercen belüle sűrítik össze a mezőnyt, térjenek vissza a V10-es, 1000 lóerős motorokhoz és a mostaninál jóval könnyebb, 600 kg-s autókhoz, tiltsák be az összes vezetést segítő eszközt, és ami a legfontosabb,

a szezon végén a mezőny utolsó 4 helyezettje automatikusan essen ki a Forma-2-be, ahonnan az első 4 pedig automatikusan kerüljön be a száguldó cirkuszba.

A kieséses rendszer az alsóbb kategóriákat is érintené, az F2 utolsó négy pilótája az F3-ban folytathatná, onnan pedig ugyanennyien feljebb léphetnének az F1-be.