Fernando Alonsónak már az első körben fel kellett adnia az USA Nagydíjat, miután a rajt után nem sokkal összeütközött Lance Stroll-lal, amitől megsérült a McLarenjének oldaldoboza. A spanyol világbajnok nem kímélte az F1-es mezőnyt és amatőrnek nevezte a társait, akiknek szerinte lökhárító kell az autójára, hogy nyugodtan „bowlingozhassanak" egymással. Miután megnézte a visszajátszást, egy kicsit azért visszavett.
Alonso mostanában talán a szokásosnál is többet bírálja a száguldó cirkuszt, ezúttal azonban nem kimondottan a sportágnak, sokkal inkább
a többi pilótának ment neki, miután már az első kört sem élte túl Austinban. Azért az FIA-nak is odaszúrt, amiért hagyja, hogy amatőr módon versenyezzenek a többiek.
„Nem vagyok dühös. Csalódott vagyok, mert napok óta itt vagyok az Egyesült Államokban, hogy versenyezzek, majd 600 méter után kilöknek – mondta Alonso. – Ez van, ez inkább az FIA gondja, ha továbbra is hagyják ezt a fajta versenyzést. Más sorozatokban elméletben amatőr versenyzők ellen is versenyzem, és soha nincs probléma.
Itt [a Forma-1-ben] több az amatőr, mint más sorozatokban. Talán majd ha történik egy nagy baleset, tenni fognak valamit."
A kétszeres világbajnok érdekes, nyilvánvalóan kissé cinikus javaslatta állt elő, hogy milyen változtatást kellene elkövetni az F1-es autókon.
Úgy van vele, hogy amíg az FIA nem szankcionálja a renitenseket, inkább 60 éves amatőr pilóták ellen versenyez.
„Itt [a Forma-1-ben] azonban lökhárítók kellenek, mint a bérelhető gokartokon, hogy mindannyian egymásnak mehessünk. Addig [amíg az FIA nem változtat], megpróbálunk más kategóriákban szórakozni, ahol 34 autó ellen versenyzünk, amatőrök és 60 éves pilóták ellen, mégsem történik soha semmi."
Más sorozat alatt Alonso első sorban a sportautó-világbajnokságra (WEC) gondolt, amelyben ő is versenyez. Felvetették neki, hogy talán a Forma-1-ben agresszívabbak a pilóták, szerinte azonban ez nem így van, egyszerűen csak gyengébbek.
Nem, a színvonal alacsonyabb. A WEC-ben is nagyon agresszívak, három különböző kategória van, a GTE-Amatőrben amatőr pilótákkal, de senki nem megy neki a másiknak, más a mentalitás.
Van, hogy az ember hibázik, vagy kockáztat a rajtnál, elrontja a féktávot. De ez olyan volt, mint Spában, amikor az ember elrajtol, majd hirtelen elkezdenek bowlingozni vele. Itt ismét ugyanez történt, és nekem nem volt szerencsém, nekem kellett feladnom a versenyt."
A kisebb kirohanásnak beillő nyilatkozat után jött a slusszpoén, Alonso ugyanis, miután megnézte a visszajátszásokat, jóval visszafogottabb hangnemet ütött meg a Twitteren (fentebb), és gyakorlatilag felmentette a többieket, mondván egyszerűen túl sokan voltak egyszerre a kanyarban.
A korábban a Virgin Racinggel egy szezont a Forma-1-ben lehúzó, jelenleg a Formula E-ben versenyző Lucas di Grassi rögtön az Alonsóval történt rajtbaleset után a telefonja után nyúlt, és a következőt posztolta a Twitterre.
Olyan sok pilóta van, aki nem érdemli meg, hogy jelenleg a Forma-1-ben versenyezzen.
Ez olyan unfair a fiatal tehetséges versenyzőkkel szemben, akik ülés nélkül maradnak."
Di Grassi a futballhoz hasonló megoldási javaslattal állt elő, amivel az idei szezontól szintén a Formula E-ben induló Felipe Massa is egyetértett, habár a brazil hozzátette, tudja, hogy ez utópisztikus gondolat. Di Grassi azt javasolta, hogy legyenek olyan szabályok, amelyek 0,5 másodpercen belüle sűrítik össze a mezőnyt, térjenek vissza a V10-es, 1000 lóerős motorokhoz és a mostaninál jóval könnyebb, 600 kg-s autókhoz, tiltsák be az összes vezetést segítő eszközt, és ami a legfontosabb,
a szezon végén a mezőny utolsó 4 helyezettje automatikusan essen ki a Forma-2-be, ahonnan az első 4 pedig automatikusan kerüljön be a száguldó cirkuszba.
A kieséses rendszer az alsóbb kategóriákat is érintené, az F2 utolsó négy pilótája az F3-ban folytathatná, onnan pedig ugyanennyien feljebb léphetnének az F1-be.