Társoldalunk:

Verstappent meghökkentette a furcsa törés

2018.10.21. 10:23

Ugyanolyan íven fordult a célegyenesre, mint évek óta, szombaton mégis megsérült az autója a hurkákon. Ricciardónak már az időmérő előtt szóltak, hogy ő ne vezessen ilyen agresszívan.

Max Verstappennek rendre nincs szerencséje a pálya kiszélesítésével Austinban: tavaly a sportfelügyelőktől, idén pedig az élettől kapott pofont, amikor a Q1 végén megrongálta a futóművét a sárga hurkákon, melyekkel a versenyzők kedvét próbálják elvenni a pálya kiszélesítésétől. A holland az egyik kanyar kijáratánál ütötte meg úgy a jobb hátsó kerekét rajtuk, hogy utána már nem vezethetett. 

"Ez különös, mert mindig így vettük a kanyart, szélesre véve, hogy gyorsabbak legyünk. Mindenki átment a hurkán, de csak a mi autónk sérült meg, ez fura" – jelentette ki.

Az elmúlt két évben mindig így vezettem, és korábban ma is minden rendben ment, tehát váratlanul ért [a sérülés]."

A jobb oldalon látható sárga hurkák egyike rongálta meg a Red Bull felfüggesztésétForrás: AFP/2018 Getty Images/Clive Mason

Verstappen a 13. helyről rajtolhat el, ha a váltója épségben maradt az ütéstől és nem kell kicserélni, az ugyanis büntetéssel járna.A Red Bull óvatosságból úgy döntött, kicseréli az egységet, így a holland a 18. helyről indul. Úgy érzi, nem reménytelen a helyzete, bár szombaton nem számított rá, hogy megszorongathatja a Ferrarit és a Mercedest.

"Nem gondoltuk, hogy lesz esélyünk ellenük az időmérőn. Úgy vélem, a versenyen jó lesz az autónk – mondta. – Reméljük, gyorsan átvágok a középmezőnyön és harcolhatok egy jót az élbollyal, mint tavaly."

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

These sausage kerbs bite back . #F1 #Formula1 #Verstappen #USGP #Qualifying

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Csapattársa, Daniel Ricciardo az 5. helyet szerezte meg az időmérőn, de a német büntetése miatt Sebastian Vettel elé került a rajtrácson. "Ha pozíciókat nyerek a rajtnál, megzavarhatom a Ferrari és a Mercedes tempóját és talán lesz esélyem a dobogóra. A pálya harmadik szektorában erősnek tűnünk, a másik kettőben szenvedünk kicsit" – mondta az ausztrál.

Elárulta, hogy neki már az időmérő, vagyis a Verstappent ért kár előtt javasolták, hogy ne használja a hurkákat, amivel amúgy egy picit gyorsabb lehetne a nagyobb lendületnek köszönhetően.

"Az időmérő előtt megnéztem az adatokat, hogy mennyire terhelik az autót, és a mérnököm is azt tanácsolta, hogy ne használjam őket, ezért nem is tettem

– nyilatkozta. – Emlékszem, tavaly átmentem az egyik hurkán az utolsó időmérős körömben az utolsó kanyarnál, és ettől megsérült a kormánymű."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK