Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke szeretné, ha Sebastian Vettel is beleszólhatna az USA Nagydíj küzdelmeibe. Bottas szerint a szimuláción dől el a hétvégi siker, nem a pályán.

Mindkét szabadedzést Lewis Hamilton zárta az élen az USA Nagydíj pénteki napján, ráadásul legnagyobb ellenfele, Sebastian Vettel rajtbüntetést is kapott, mert nem lassított eléggé a piros zászlók láttán. Hamilton bő 1 másodperces előnybe került mindkét tréningen, az esőben, Toto Wolff azonban óva intett az elbizakodottságtól.

„Nem megfelelő lelkiállapot, amikor az ember úgy kezdi a hétvégét, hogy a leggyorsabbnak gondolja magát. Jól mentek a dolgok mostanában, de szerények vagyunk ezzel kapcsolatban. Próbálunk minden hétvégén úgy igyekezni, mintha különálló verseny lenne, hogy begyűjthessük a szükséges pontokat” – mondta a Sky Sportsnak.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing

Wolff elismerte, hogy szükség esetén ismét a pontokra fog hajtani, így elképzelhető, hogy újra csapatutasítást alkalmaznak majd. Erre azonban várhatóan nem lesz nagy szükség, mert Vettel hátrasorolásával a Mercedes lépéselőnybe kerül.

– mondta Wolff, majd a kérdéses szabály kapcsán megjegyezte, hogy – „szerintem beszélnünk kell erről, mert a sportbírók biztonsága szuper fontos, és az is, ha egy autó a falnak ment. A szabályokat viszont át kell néznünk, mert meg akarunk szabadulni a büntetésektől, de ezek egyesítése nem triviális.”

Bottas türelmesen várta a jobb időt, de hiába Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

Hamilton az edzések után azt mondta, spórolniuk kell az esőgumikkal, és egyébként sem tudnak sok adatot gyűjteni a nedves pályán. Úgy érezte, az austini pálya buckásabb lett, és szerinte az esőgumik gyorsan elkopnak, de úgy vélte, intermediate gumikkal is jó volt a tapadás, és azt tartja a legfontosabbnak, hogy megtalálják a gumicsere tökéletes időpontját.

Bottas már néhány kör után le tudta szűrni, hogy az autója szárazon és esőben is jól működik

„A holnapi beállítások trükkösek lesznek, hiszen senki sem ment száraz pályán, de gondolom, kiderül majd, hogy milyen jók a szimulációink, mivel a teljes beállításunkat erre, és a gyárban dolgozók kemény munkájára kell alapoznunk, nem a pályán tapasztaltak alapján” – összegzett a finn pilóta, aki úgy véli, jó időmérős szereplés után sem lesz garantált a sikerük a versenyen.