Hamilton nem értette a Ferrari gumitaktikáját

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Motorsports: FIA Formula One World Championship; 2018; Grand Prix; United States, FORMULA 1 PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIX , Circuit of The Americas#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), 19.10.2018. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton mindössze kilenc kört tett meg az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein, és nem is igazán értette, hogy a Ferrarik miért koptatják szerinte feleslegesen a gumikat, de közben a vörösök is csak egyetlen köztes gumiszettet használtak fel.

Gumispórolásba fulladt az USA Nagydíj pénteki napja, miután a csapatok inkább az időmérőre tartalékolták a rendelkezésükre álló szetteket. Lewis Hamilton némileg értetlenül állt azelőtt, hogy a Ferrari miért tett meg kirívóan sok kört, ezzel szerinte fölöslegesen koptatva a gumikat, Fernando Alonso pedig úgy vélte, csak az F1 vezetőin múlik, hogy ilyen többet ne forduljon elő.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing

Lewis Hamilton a teljes pénteki edzésnap alatt mindössze kilenc kört tett meg, hatot az első, hármat a második tréningen. A Mercedes pilótája a nap végén részletesen elmondta, hogy miért kellett megóvni a vizes pályára való abroncsokat. „Nem a kockázat miatt futottam kevesebb kört, hanem mert limitált számú szettünk van, és szombaton szeretnénk felhasználni a maradék szetteket, amennyiben esik, valamint meg akarjuk őket óvni az időmérőre.

Normál esetben az időmérőn vadonatúj gumikat akarunk, hogy minél több próbálkozásunk legyen."

A Mercedes négyszeres világbajnokával ellentétben a Ferrari versenyzői meglehetősen sok időt töltöttek a pályán,

Sebastian Vettel a két edzésen összesen 26, Kimi Räikkönen pedig 27 kört tett meg, ami előtt Hamilton értetlenül állt.

„Azt láttam, hogy a Ferrarik csak köröznek és rombolják a gumijaikat. Ugyanezt csinálták mindkét edzésen, majd nem maradt gumijuk, úgyhogy ha szombaton esni fog, eggyel keveseb szettjük lesz, mint nekünk – mondta Hamilton. – Ez talán nem fogja őket túlságosan akadályozni, mi azonban inkább hosszú távon gondolkozunk. Én is megtehettem volna 15-20 kört, de az nem változtatott volna semmin, akkor is arra az időre lettem volna képes, amit futottam. Az ember találhat ezt-azt a körök alatt, de jobb ezt az időmérőn, vagy legalább az utolsó edzésen megtenni."

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a két Ferrari valójában ugyanannyi intermediate szettet (egyet) használt fel, mint Hamilton, miután a második tréningen az első edzésen az autóra szerelt kerekeken köröztek. Csupán Räikkönen volt az, aki a kék oldalfalú esős szetten is megtett pár kört délután, ez azonban nem számottevő különbség, így

Hamilton vélhetően azt hitte, hogy a Ferrari a második gyakorláson új intermediate-eket vetett be, vagy pedig úgy van vele, hogy ő még szombaton is visszateszi a pénteken használt gumikat,

míg a vörösök már teljesen lejárták azokat. Intermediate szettből egyébként négy, míg teljes esőgumiból csupán három garnitúra áll a csapatok rendelkezésére a teljes hétvégén.

Hogy a Ferrarinál is szem előtt tartották a gumispórolást, az Räikkönen nyilatkozatából derül ki. A finn pilóta megerősítette, egyetlen intermediate szettet áldoztak be pénteken.

Ez korlátozta a programunkat, de a semminél jobb volt. Nem igazán tudtuk kipróbálni az intermediate gumikat délután, úgyhogy ki kell várnunk, hogy mi lesz."

Változást sürgetnek a pilóták

Nem csak a nézőknek, hanem a versenyzőknek sem tetszik az a helyzet, hogy a kevés esős gumiszett miatt péntekenként meg van kötve a kezük. A szokásos pénteki versenyzői eligazításon egy bekapcsolva felejtett mikrofonnak köszönhetően megtudhattuk, hogy Charlie Whitingnak megoldási javaslatokat is tettek a pilóták, Kevin Magnussen szerint például kaphatnának külön szetteket az edzésre, amelyeket azután vissza kellene adniuk a Pirellinek.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing

Fernando Alonso már a tévékamerák előtt fejtette ki a véleményét, a kétszeres világbajnok szerint csupán az F1 vezetésén múlik, hogy tesz-e valamit a jelenlegi helyzet megoldásáért. „Nem lenne nehéz 20-40 további gumiszettet hozni minden futamra. A döntés a Forma-1 vezetőinek kezében van” – mondta Alonso.

Utolsó mondatával Alonso arra utalt, hogy a szerelők az esős szabadedzéseken gyakran minihajókat eszkábálnak, és azokat úsztatják a vizes bokszutcában. „Nekünk, pilótáknak ez egy kicsit unalmas, és azt hiszem, a közönség ezzel méginkább így van. De általában ez történik, ha pénteken esik az eső. Remélem, hogy az időmérő előtt meg fogunk tudni tenni néhány kört, mert különösen a szurkolók miatt kár lenne, ha a gumihiány miatt a bokszban kellene maradnunk."