Vettel rajtbüntetést kap az USA Nagydíjon

Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari looks on in the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettelt három hellyel hátrébb sorolják a vasárnapi USA Nagydíj rajtrácsán, amiért az első szabadedzésen nem lassított le kellően a piros zászló alatt. A Ferrari versenyzője nem ért egyet a felügyelőkkel, és legközelebb inkább megáll a pályán, hogy megússza a büntetést.

Austinban az eső volt az úr pénteken, de így sem maradtak izgalmak nélkül a nézők, Sebastian Vettel büntetése ugyanis lázban tartotta a bokszutcát. A négyszeres világbajnok az első szabadedzésen nem lassított le eléggé, amikor a Charles Leclerc által a pályára felhordott kavicsok miatt piros zászlóval félbeszakították az edzést, ezért később 3 helyes rajtbüntetést, valamint 2 büntetőpontot is kapott.

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Sean Gelael, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Maurizio Arrivabene, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing

Vettel a második szabadedzésen a Sky Sports kérdésére elmondta, szerinte eléggé lelassított, ahhoz azonban, hogy az ilyenkor előirányzott időhatáron belül maradjon,

szinte meg kellett volna állnia a pályán, ami szerinte veszélyesebb lett volna, de a büntetés elkerüléséhez legközelebb ezt fogja tenni.

„Igen, [úgy érzem kellően lelassítottam.] Azt mondták, hogy 27,7 másodpercet vett igénybe, amíg lelassítottam. Láttam a piros zászlót, lelassítottam, körülnéztem, hogy van-e valahol autó a falban, vagy a kilences, tízes kanyar környékén, majd

Nem tudom, hogy mindennek tetejébe volt-e valami gond az időmérő rendszerrel. Nyilvánvalóan tudatában voltam a helyzetnek és lassítottam.”

Vettel szemmel láthatóan visszavett a tempóból, csak nem eléggé

„Ez volt az első eset, hogy esőben állt elő ilyen helyzet, ilyenkor pedig sokkal jobban le kell lassítani az előírt tempó betartásához, szó szerint meg kellett volna állnom, 30-40 kilométeres sebességre lassítanom. Talán legközelebb ezt kellene tegyem,

Vetteltől megkérdezték, hogy szerinte ilyenkor közbe kellene-e szólnia a józan észnek azért, hogy ne egy ilyen eset döntse el a világbajnoki címet. „A szabályokban benne kellene lennie a józan észnek is. Kiemelni 27,7 másodpercet, mint ami nem felel meg a szabályoknak, szerintem nem helyes. Lelassítottam, megfelelően körülnéztem. Ugyanakkor a szabályok is világosak, ismerjük őket.”

A piros zászló megjelenésének pillanatában 14 autó tartózkodott a pályán, de Vettel volt az egyetlen, aki nem lassított le eléggé.