Vágólapra másolva!
A Toyota versenyzője azt mondta, az autójuk nem is sokkal jobb a többiekénél, csak jobban versenyeznek vele. Az ellenfelek nevetnek és morognak a felvetésen.

Az F1-es szezon mellett Fernando Alonso a Sportautó-világbajnokság (FIA WEC) mezőnyében is szerencsét próbál azzal a céllal, hogy a 2018-19-es, másfél évig tartó szuperszezon során megnyerje a Le Mans-i 24 órás versenyt és újabb világbajnoki címet szerezzen. Az előbbit már elérte, de jövő júliusban is lesz rá lehetősége, a világbajnoki címet pedig csak márkatársaik vehetik el tőle.

Ennek oka, hogy a szuperszezonra a Toyota maradt az egyetlen autógyár által működtetett istálló a csúcskategóriának számító LMP1-es géposztályban, hibrid rendszert is csak ők használnak, és hiába próbálják szabályok révén visszafogni a tempójukat, a két Toyota egy hatórás futam alatt 3-4 kört ver a legközelebbi riválisaikra.

Alonso az F1 mellett a WEC-ben is hullámokat kavar a nyilatkozataival Forrás: TOYOTA GAZOO Racing/TOYOTA GAZOO Racing/Toyota Gazoo Racing

Ebből következik, hogy az idei szezon első négy futamából hármat Toyoták nyertek, egyet csak azért nem, mert technikai szabálytalanság miatt mindkét autójukat kizárták. Fernando Alonso és váltótársa, Nakadzsima Kazuki és Sébastien Buemi áll a pontverseny élén a 8-as számú autóval, mögöttük a 7-es legénysége következik Mike Conway, José-María López és Kobajasi Kamui révén.

Alonsóék az előző fordulóban kikaptak a márkatársaiktól, a mezőny többi részét azonban ismét leiskolázták, de szerinte ez nem azért van, mert az autójuk sokkal jobb lenne.

„Az emberek mindig a Toyota uralmáról beszélnek, de [Fudzsiban] az SMP és a Rebellion ugyanolyan köröket futott, mint mi, amikor tiszta körük volt – nyilatkozta Alonso. – Ha akarjuk, sportszerűtlennek is nevezhetjük, hogy egy 4 hónap alatt fejlesztett autó ugyanolyan körökre képes, mint a Toyota, amin 10 éve dolgoznak, de [az ellenfelek] jók voltak.”

Nemcsak a Toyoták indulnak az LMP1-es kategóriában, de a helyzet olyasmi, mintha az F1-ben a Mercedes legfőbb ellenfele a Force India lenne Forrás: TOYOTA GAZOO Racing/TOYOTA GAZOO Racing/Toyota Gazoo Racing

A 3. helyezett Rebellion a japán futamon bő egy környi hátránnyal többet töltött a bokszban a Toyotánál, de még így is kaptak kettőt a győztestől. Alonso is utalt erre, amikor azt mondta, „6 óra alatt 3-4 perccel többet töltenek nálunk a bokszban, aztán amikor 3-4 környi hátrányt összeszednek, úgy néz ki, mintha a Toyoták egyedül versenyeznének.”

Alonso álláspontjával Murata Hiszatake, a Toyota-csapat elnöke is egyetértett, az ellenfelek azonban nem igazán. Többen megmosolyogták az elhangzottakat vagy felháborodtak az éllovasok hozzáállásán. A Le Mans-i 24 órást korábban háromszor megnyerő (és beugró F1-es pilóta) Andre Lotterer az év viccének nevezte a Twitteren.

A két Toyota között csapatutasításra is volt már példa, Alonsóék javára Forrás: Toyota Gazoo Racing

Neel Jani, Le Mans 2016-os győztese sírva nevető emojikkal válaszolt, Earl Bamber, kétszeres Le Mans–győztes pedig azzal ugratta Lotterert, hogy „nem volt életed versenye a 3. helyért hajtani.” A DragonSpeed csapatnál viszont rendesen kiborultak, egy azóta törölt tweetben azt írták:

A bejegyzés arra utal, hogy Alonso a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás verseny után az Indianapolis 500-at is szeretné valamikor megnyerni (2017-ben motorhiba miatt kiesett), ezzel a nem hivatalos „tripla korona” elhódítására tör. Ez eddig csak a néhai Graham Hillnek sikerült.

Valószínűleg Lotterer bejegyzésére reagálva (szintén sírva nevető emojikkal) Alonso a Twitteren azt írta: „Internet, twitter [sic], félreértések, szalagcímek, kattintások, félreértelmezés. Élet.”