Azok után, hogy Oroszországban el kellett halasztania az éles bevetését, a Honda Japánban a versenyen is használni tudta legújabb fejlesztésű erőforrását. Annak ellenére, hogy egyesek szerint az új változat 5 tizeddel jobb elődjénél, a japánok továbbra sem tudták kiaknázni a benne rejlő potenciált, többek között azért, mert még mindig nem tudták rendesen kalibrálni az erőforrást. Ráadásul az FIA sem segített az ügyben.
Az időmérőn még minden rendben volt, a két Toro Rosso a hatodik és a hetedik rajtkockát szerezte meg, a versenyen azonban egyikük sem végzett pontszerző helyen. Az sem segített a helyzetükön, hogy Pierre Gasly autóján változtatni szerettek volna az időmérő után, egészen pontosan a váltás utáni gyújtás késleltetésén azért, hogy csökkentsék az oszcillációt a motorban.
Erre meg is kapták az engedély az FIA-tól, a rajtrácson azonban közölték velük, hogy vissza kell állniuk az időmérőn használt beállításra.
Az Autosport értesülései szerint erre azért volt szükség, mert a Honda nem úgy hajtotta végre a változtatást, ahogyan azt előzetesen az FIA-val közölte.
Gasly-t érzékenyen érintette a dolog, mert a futam közben arra is figyelnie kellett, hogy megváltoztassa a felváltások időzítését. A Honda azt mondja, hogy a végül nem engedélyezett módosítás nem volt hatással a teljesítményükre, de magyarázatot vár az FIA-tól.
„Meg kell tudnunk, hogy miért változtatták meg a döntésüket. Meglepődtünk, mert igent mondtak, aztán a rajtrácson nemet. Tisztelnünk kell az FIA döntését, úgyhogy nem használtuk [az új beállítást]" – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója az Autosportnak.
Tanabe nem tudta megmondani, hogy kicsi, vagy nagy változtatásról volt-e szó, szerinte azonban az FIA igenje mutatja, hogy a motor teljesítményét nem növelte volna.
Elégedettek voltunk a teljesítménnyel. A váltás utáni oszcillációról és az alacsony fordultanál mutatott nyomatékról gyűjtött információkat kielemezzük és fejlődni fogunk a következő versenyre"
– mondta Tanabe.
Miközben a Honda azon is dolgozik, hogy minél jobb pozícióból kezdje 2019-es együttműködését a Red Bull-lal, az energiaitalosok partneri kapcsolata az utolsókat rúgja a Renault-val, amelynek főnökével a jelek szerint már beszélőviszonyban sincsenek.
Legalábbis erre utalnak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének szavai, aki Daniel Ricciardo szombati műszaki hibája után azt mondta, ilyennek nem szabadna előfordulnia ezen a szinten, majd vasárnap hozzátette,
nem tudja felelősségre vonni a Renault-t, mert Cyril Abiteboul, a franciák sportprogramjának igazgatója azt mondta, nem beszél többet a bikásokkal.
Abiteboul még szombaton egyébként elmondta, Ricciardo gondjának nem kifejezetten a Renault C specifikációjú erőforrásához volt köze.