Lewis Hamilton leginkább saját magával versenyzett a Japán Nagydíjon, elmondta, nem volt olyan könnyű futama, mint ahogy kívülről látszott, valamint szíve szerint minden pályát olyanná változtatna a versenynaptárban, mint amilyen a szuzukai aszfaltcsík. Noha gyakorlatilag eldöntötte a 2018-as világbajnoki cím sorsát, a Mercedes csapatfőnöke továbbra sem veszi készpénznek az év végi elsőséget.
Hamilton már az autóból kiszállva is a versenyzők nagy kedvenceként számon tartott szuzukai körről lelkendezett, majd később, a Sky Sports kamerái előtt is kiemelte, mennyire élvezte a versenyt. „Hihetetlen ez a pálya, nem tudom, hogy milyen volt a V10-es korszakban a puhább gumikkal, de a mostani leszorítóerővel és széles kerekekkel elképesztő érzés volt vezetni, mára ráadásul megváltozott a szélirány, hátszél volt az egyes, szembeszél a kettes kanyarba menet, mintha szélcsatornában vezettem volna, óriási volt."
Egészen biztosan ez a legjobb pálya a naptárban. Monaco és Szingapúr is nagyszerűek, ott sincs hely hibázni, de versenypályaként ez a legjobb
és imádom, hogy nem rontották el a túl sok bukótérrel, valamint a jelenlegiek nem aszfaltozottak. Minden pályának ilyennek kellene lennie."
Hamilton szerint csalóka volt kívülről nézni a futamát, ami nem volt olyan könnyű, mint amilyennek tűnt.
„Tudom, hogy amikor az élen autózol ekkora előnnyel, az emberek azt gondolják, hogy könnyű dolgod van, de én próbáltam kihívásokat állítani magam elé és feszegetni a határokat."
A verseny végén virtuális csatát folytatott Sebastian Vettellel a leggyorsabb körért, ami végül a Ferrari pilótájáé lett. A határok feszegetése közben Hamilton elfékezte magát a 11-es kanyarban és kis híján leszaladt a pályáról.
Az volt az egyetlen hibám egész nap, elég feltűnő volt mondjuk. Nincs nagy bukótér ott, úgyhogy egy kicsit ideges lettem.
Nyomtam neki, addig azt a kanyart minden körben tökéletesen sikerült bevennem.”
Hamilton a futam utáni sajtótájékoztatón elismerte, hogy nem számított a Ferrari utóbbi versenyeken mutatott formahanyatlására, annak okait azonban ő sem ismeri.
„A szezon közepéig nagyon erősek voltak, majd Monzában is. Szingapúrban kezdtek visszaesni, amire egyáltalán nem számítottam, nem nyújtottak olyan jó teljesítményt, mint előtte. Hogy miért, arra nincs válaszom, nem igazán foglalkoztam ezzel, biztos vagyok benne, hogy Sebastian meg tudná mondani az okát.”
Valtteri Bottas tisztes távolból követte Hamiltont az egész versenyen, mint elmondta,
már a rajt, de leginkább a szombati időmérő után tudta, hogy a második hely a legtöbb, amit elérhet.
„Tegnap dőlt el minden az időmérőn, a rajt után már tudtam, hogy milyen lesz a futamom és az lesz a dolgom, hogy hazahozzam az autót a második helyen."
A végén Max Verstappen szorongatta, Bottas azonban - bár hibázgatott - nem izgulta túl a dolgot, ahogy azt sejteni lehetett, volt még tartalék a Mercedesében.
A végén Max ellen kívülről nehezebbnek nézhetett ki a helyzet, mint amilyen valójában volt, volt még az autóban tartalék. Kicsit hólyagosodtak a gumik, de semmi komoly, tudtam vigyázni a motorra.
Ezen a hétvégén szerencsénk volt azzal, hogy nem a Ferrari ellen kellett küzdeni a hibáik miatt, mert a Red Bullnak nem volt olyan jó a tempója."
Hamiltonnak az USA Nagydíjon elég 8 ponttal többet szereznie Vettelnél az ötödik világbajnoki címének megszerzéséhez,
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban továbbra sem iszik előre a medve bőrére.
„Még nem nyertünk semmit, mindkét világbajnoki címet be kell biztosítanunk, a konstruktőri kicsit még messzebb van, mint a pilótáké, továbbra is keményen dolgozunk, napról napra gondolkozunk és egyetlen apróságokt sem fogunk kihagyni, amivel jobbá tehetjük az autót. Mostantól fogva minden futam egy mini világbajnokság lesz, ugyanúgy kell teljesítenünk a versenyhétvégéinket, mint tettük azt Szocsiban és Szuzukában.”