Társoldalunk:

Az FIA ismét megvizsgálja a Ferrari szabályosságát

2018.09.19. 09:32

A maranellói istálló továbbra is trükköket vet be annak érdekében, hogy a rajt előtt eltakarják a pilótafülkét. Az FIA megvizsgálja a megoldásaikat.

Szinte rendszeressé vált az idei szezon során, hogy az FIA górcső alá veszi a Ferrari technikai megoldásait. Ez nem feltétlenül rendkívüli, az innovatív ötletek azonban az ellenfelek részéről kérdéseket szültek, ráadásul az olasz istálló versenyképessége is javult az idei szezonra, így még érdekfeszítőbbek a vörös autó titkai.

A Ferrari nemrég azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy szárazjéggel teli zacskót helyeztek a versenyző feje fölötti légbeömlő nyílásra, ami egyébként pont eltakarta a fedélzeti kamerát is, így a kíváncsi szemek a pilótafülkét sem láthatták a rajt előtt. Az FIA az Olasz Nagydíj előtt jelezte a csapatnak, hogy ezt be kellene fejezni, ekkor esernyőkkel takarták el a kormánykereket.

A Ferrari rendszeresen beszédtémát adForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Nem sok kellett a Ferrarinak, Szingapúrban már egy külön, erre a célra tervezett hűtőventilátorral jelentek meg. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója leszerelt állapotban már megtekintette az eszközt, ekkor nem talált benne kivetnivalót, de ígérte, hogy később használat közben is megvizsgálja majd hűtőt.

Amíg nem takarja el a kamerát, minket nem zavar, nekünk nem gond, ha a FOM-nak sem az

– jelentette ki. – Ha hűtik a fedélzeti kamerát [OCU], amit felül helyeznek el, és ez oké [a FOM-nak], akkor nekünk is rendben van, amíg nem takarja el a kamerát. Amikor elmentem a Ferrarihoz, hogy megnézzem, nem is volt az autón. Ez körülbelül egy órával az első szabadedzés után volt.”

„Úgy tűnik, hogy a légbeömlő nyíláshoz szerelik fel, és az elsődleges feladata, hogy hideg levegőt fújjon be a nyílásba, és egyéb helyekre, amiket ezek a nagy légcsatornák táplálnak. Vannak másodlagos csatornáik is, csak azért, hogy levegőt fújjanak az OCU-ba. Nem aggasztja őket [a szabályosság].”

Whiting az Autosport kérdésére megígérte, hogy ismét megvizsgálja a szerkezetet, és ellenőrzi, hogy nem blokkolja-e a kamera képét, de elismerte, nem ez a legfontosabb feladata.

„Megteszem, de világosan megmondom, hogy ez most nem prioritás. Sportszerűnek kell lennünk. Mindannyian játszmáznak, nem igaz? Egyszerűen csak sportszerűnek kell lennünk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK