Vágólapra másolva!
A Mercedesnél úgy vélik, a Ferrari elsősorban az időmérőn jobb náluk, de Sebastian Vettel monzai balesete miatt ebben nem lehetnek biztosak.

Izgalmasan alakul az F1 két élcsapata, a Mercedes és a Ferrari csatája, hiszen a nyári futamok óta úgy tűnik, az olaszok autója gyorsabb a brit-német istállóénál, mégis az Ezüstnyilak növelik az előnyüket a pontversenyben. Ez annak köszönhető, hogy Sebastian Vettel és a Ferrari különböző botlások miatt pontokat veszít, ennek ellenére a Mercedesnél nem nyugodhatnak meg.

Toto Wolff csapatfőnök szerint a Ferrari elsősorban az időmérőn gyorsabb a Mercedesnél, ebben azonban nem lehet biztos, mert Vettel kénytelen volt sérült autóval teljesíteni az Olasz Nagydíjat, így a valós erőviszonyok nem láttak napvilágot.

Vettel és Hamilton az első körben koccant Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Ehhez az is hozzájárult, hogy mindkét Ferrarin hólyagosodni kezdtek az abroncsok, az viszont inkább a Mercedes előnye, hogy ez náluk nem fordult elő. Vettel a leintés után elárulta, nagyon rossz állapotban volt a Ferrari a koccanás után, de ezt ő is csak akkor látta, amikor már kiszállt az autóból.

– összegzett. – Amikor megfordultam, borzasztó volt vezetni az autót. Sokszor megcsúszott a hátulja és meglepetéseket okozott. Aztán megszoktam és alkalmazkodtam hozzá. Amikor viszont kiszálltam, engem is meglepett [a látvány]. Az egész versenyen azt kérdeztem, milyen volt a tempó a többiekhez képest, mert eleinte kissé küszködtem a forgalommal. Elég zűrös volt.”

Vettel úgy vélte, a Ferrari tempója „egész jó” volt a sérüléseket elnézve. „A törés nélkül nyilvánvalóan gyorsabbak lettünk volna és a megpördülés nélkül előrébb jártunk volna, de az első négy kanyar után már nem ez volt a helyzet” – mondta a négyszeres világbajnok, aki 30 pontnyi hátrányba került Lewis Hamiltonhoz képest.

A kényelmes előny ellenére a Mercedes nem enged ki, Wolff azt ígérte, hogy „felforgatják a gyáraikat” annak érdekében, hogy a Szingapúri Nagydíjon megint ők legyenek a leggyorsabbak.

„Mindent bele fogunk adni Szingapúrban és a hátralévő versenyeken – ígérte Wolff. – A feje tetejére állítjuk a gyárainkat Brixworth-ben és Brackley-ben, hogy még nagyobb teljesítményt sajtoljuk ki, és úgy megyünk Szingapúrba, hogy a legjobbra törekszünk. Azt még nem tudom, hogy ez elég jó lesz-e a győzelemhez vagy sem, de a további hét versenyen teljes támadásba lendülünk.”