Borult a papírforma Monzában, ahol a Ferrari nem tudta győzelemre váltani, hogy a mezőny legerősebb autójával rendelkezik, az első sorból rajtoló Kimi Räikkönen vagy Sebastian Vettel helyett Lewis Hamilton ért élba az 1. helyen. Mivel egész hétvégén jellemzően 1-2 tized hátrányból üldözte őket, ez neki is váratlan fejlemény volt.
"Nem számítottam a győzelemre, de imádkoztam érte – ismerte el. – Szenzációs érzés, hogy olyan napokon is előttük érünk célba, amikor náluk van az előny, mert jobb munkát végzünk. Amikor ellenünk szólnak az esélyek, amikor ellenszélben küzdünk." Ez nem először fordult elő az utóbbi hónapokban, Németországban és Magyarországon is így történt.
Az Olasz Nagydíjon Hamilton a rajt után a második padlógázos szakaszon el tudott menni Vettel mellett, aki öngólt lőtt azzal, hogy rögtön megpróbált visszatámadni, mert megforgott a Roggia sikánnál. A brit szerint ez "óriási fordulópont" volt.
"Próbáltam sakkozni, hogy mennyire legyek agresszív, mert nem Kimivel, hanem Sebastiannal versenyzek. De azért őt is megpróbáltam megelőzni – mondta.
Meglepett, hogy Seb belülre húzódott és nem kívülre, Kimi mellé, ez teremtett lehetőséget nekem.
"Maradtam a pálya külső oldalán és kellő távolságra el akartam lépni tőle. Szerintem elég hely volt közöttünk. Gondolom, blokkolta a kerekeit és ezért értünk össze egy pillanatra." Vettel másképp vélekedett erről.
A koccanásban a Mercedes is megrongálódott kicsit. "Kicsit megsérült az autóm, sokat ficánkolt a hátulja" – tette hozzá Hamilton.
Ezután szorosan tapadt Räikkönenre, akit a 45. körben előzött meg elsősorban annak köszönhetően, hogy a Ferrarin tropára ment a bal hátsó gumi és a finn nem bírt tovább védekezni – jóllehet, a világbajnoki éllovasnak a 8 körrel frissebb abroncsok is segítettek. A díjátadón a csalódott Ferrari-táborból sokan kifújolták, de elmondása szerint egyáltalán nem bánta az ellenséges reakciókat, amellyel Olaszországban szokott szembesülni.
"Begyűjtöttem az összes negativitást – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Úgy voltam vele, hogy gyerünk, küldjétek! Készen állok rá!
"Ezeket pozitívumokra váltom."
A címvédőnek csapattársa is besegített azzal, hogy mielőtt kiállt volna kerékcserére, feltartotta a bokszkiállását korábban teljesítő Räikkönent. Úgy nézett ki, a Mercedes beáldozza a versenyét Hamilton érdekében, de Toto Wolff rávilágított, hogy a hosszú első etapból Valtteri Bottas is profitált.
"Valtterinek is ez volt a legjobb, hogy minél frissebb gumikon támadhasson – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Minél tovább kint tartjuk a pályán, annál jobbak az esélyei Max [Verstappen] megelőzésére."
Ezzel a 3. helyen végző pilóta is egyetértett. "Jó újra dobogóra állni, nehéz versenyeken vagyok túl, ez sem volt könnyű – mondta. – Nagyon elnyújtottam az első etapot, mert a gumik jól bírták a strapát."
Ez hasznos volt nekem és Lewisnak is,
mert kicsit feltartottam Kimit, és a végén a frissebb abroncsokon lehetőségem nyílt támadni Verstappent."
A holland ugyanis lerajtolta és Bottas később sokáig nem talált fogást rajta. Amikor a legközelebb járt a megelőzéséhez, Verstappen leszorította a célegyenes végén, és végül ez léptette előre a 3. helyre, mert riiválisa 5 másodperces időbüntetést kapott. "Egy autónyi helyet mindig hagyni kell másnak, ő nem tette. Szerintem helyes a büntetése" – jelentette ki Bottas. Verstappen úgy érezte, meghagyta a szükséges távolságot a Mercedesnek.