Társoldalunk:

Elvették Alonsóék csapatától a silverstone-i győzelmet

2018.08.20. 09:20

Mégsem indítja három győzelemmel a WEC-karrierjét Fernando Alonso, mivel a silverstone-i verseny utáni műszaki ellenőrzésen mindkét Toyotánál szabálytalanságot fedeztek fel. 

A hosszú távú sportautó-vébé (WEC) szezonjának első három versenyén Fernando Alonsóval a fedélzeten a Toyota 8-as rajtszámú autója szelte át elsőként a célvonalat, a silverstone-i hatórás viadalon aratott győzelmet azonban nem tarthatják meg műszaki szabálytalanság miatt.

Az egységet az istálló másik, 7-es rajtszámú autójával együtt diszkvalifikálták a sportfelügyelők, mert az autók fenéklemeze túlságosan meghajlott a futam utáni terhelési (2500 N erővel végzett) vizsgálaton. A tolerancia 5 mm, de az Alonso-Nakadzsima Kazuki-Sébastien Buemi trió járművén 6 és 8 mm-rel görnyedt le a padlólemez eleje a két oldalon, a 2. helyen befutó autón pedig 9 mm-rel.

A pályán a Toyoták értek célba először, de a győzelem nem az övék lettForrás: DPPI/Florent Gooden

A sportfelügyelők az ítélet indoklásában kifejtették, a Toyota azzal magyarázta a szabálytalanságot, hogy mindkét autón megsérült a padlólemez és ezért vesztett a stabilitásából, de az érvelést nem fogadták el. "A sportfelügyelők figyelembe vették ezt a körülményt, de úgy ítélték meg, hogy az autó kialakításának ki kell bírnia egy hatórás verseny szokványos viszontagságait" – magyarázták.

Az említett alkatrész 2017 eleje óta változatlan, és a csapat gyanúja szerint a pálya új kerékvetői rongálták meg. A kizárás ellen még fellebbezhetnek.

A győzelem így az LMP1-es kategória egyik privát csapatához, a Rebellion istállóhoz került, amelynek pilótái, Gustavo Menezes, Thomas Laurent és Mathias Beche egyébként 4 kör hátránnyal értek célba a 8-as rajtszámú Toyota mögött.

Utóbbi egység a diszkvalifikáció ellenére megtartotta az 1. helyet a bajnokságban, amelynek nyolc versenyéből eddig hármat futottak le, igaz, az előnyük 2 pontra zsugorodott a silverstone-i győzelmet megöröklő trió előtt. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK