Elvették Alonsóék csapatától a silverstone-i győzelmet

WEC, Toyota Gazoo Racing, Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Nakadzsima Kazuki
08 ALONSO Fernando (spa), BUEMI Sebastien (che), NAKAJIMA Kazuki (jpn), Toyota TS050 hybrid lmp1 team Toyota Gazoo racing, action, podium during the 2018 FIA WEC World Endurance Championship 6 Hours of Silverstone, England, from august 16 to 19 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Mégsem indítja három győzelemmel a WEC-karrierjét Fernando Alonso, mivel a silverstone-i verseny utáni műszaki ellenőrzésen mindkét Toyotánál szabálytalanságot fedeztek fel. 

A hosszú távú sportautó-vébé (WEC) szezonjának első három versenyén Fernando Alonsóval a fedélzeten a Toyota 8-as rajtszámú autója szelte át elsőként a célvonalat, a silverstone-i hatórás viadalon aratott győzelmet azonban nem tarthatják meg műszaki szabálytalanság miatt.

Az egységet az istálló másik, 7-es rajtszámú autójával együtt diszkvalifikálták a sportfelügyelők, mert

az autók fenéklemeze túlságosan meghajlott a futam utáni terhelési (2500 N erővel végzett) vizsgálaton.

A tolerancia 5 mm, de az Alonso-Nakadzsima Kazuki-Sébastien Buemi trió járművén 6 és 8 mm-rel görnyedt le a padlólemez eleje a két oldalon, a 2. helyen befutó autón pedig 9 mm-rel.

A pályán a Toyoták értek célba először, de a győzelem nem az övék lett Forrás: DPPI/Florent Gooden

A sportfelügyelők az ítélet indoklásában kifejtették,

a Toyota azzal magyarázta a szabálytalanságot, hogy mindkét autón megsérült a padlólemez

és ezért vesztett a stabilitásából, de az érvelést nem fogadták el. "A sportfelügyelők figyelembe vették ezt a körülményt, de úgy ítélték meg, hogy az autó kialakításának ki kell bírnia egy hatórás verseny szokványos viszontagságait" – magyarázták.

Az említett alkatrész 2017 eleje óta változatlan, és a csapat gyanúja szerint a pálya új kerékvetői rongálták meg. A kizárás ellen még fellebbezhetnek.

A győzelem így az LMP1-es kategória egyik privát csapatához, a Rebellion istállóhoz került, amelynek pilótái, Gustavo Menezes, Thomas Laurent és Mathias Beche egyébként 4 kör hátránnyal értek célba a 8-as rajtszámú Toyota mögött.

Utóbbi egység a diszkvalifikáció ellenére megtartotta az 1. helyet a bajnokságban, amelynek nyolc versenyéből eddig hármat futottak le, igaz, az előnyük 2 pontra zsugorodott a silverstone-i győzelmet megöröklő trió előtt.