Számos sorozatban, például a német túraautó-bajnokságban (DTM), vagy a túraautó-világkupában (WTCR) rendeznek egynél több futamot egy versenyhétvégén. A Forma-1 lassan 70 éves története során azonban ilyenre még nem volt példa, noha az ötlet időről időre felüti a fejét. Három év múlva azonban elképzelhető, hogy a száguldó cirkusz is változtat, aminek van olyan pilóta, aki örülne, míg mások egyáltalán nem.
A 2021-es átfogó szabályváltoztatások nem csak technikai frontok érinthetik a Forma-1-et, hanem többek között a versenyhétvégék menetében is lehetnek módosítások. Még semmi sem dőlt el, jelenleg megfontolás alatt állnak az esetleges változtatások, amelyek a versenyhétvégék rövidebbé tételét, valamint a két futam rendezését is tartalmazzák. „
Én támogatom, hogy ne legyenek edzések. Az időmérő legyen szombat reggel, az első verseny szombat délután, a második pedig vasárnap délután. Kevesebb kör az ostobaságokra, több kör a jelentőségteljes dolgokra
– nyilatkozta Daniel Ricciardo, majd visszafogottabban folytatta. – Komolyra fordítva, nyilvánvalóan ez nem az az F1 lenne, amihez mindenki hozzászokott, úgyhogy óvatosnak kell lenni a két futammal és az ehhez hasonlókkal. Azonban szeretem a versenyzést, az edzéseket pedig nem annyira. Amennyiben ez azt jelenti, hogy egy szezonban többet versenyezhetünk és kevesebbet kell gyakorolnunk, az nekem jól hangzik."
Lewis Hamilton is változtatna a hétvégék menetrendjén és Monacóban például sprintfutamot vezetne be.
Ezzel szemben Sebastian Vettel korábban kifejtette, számára a Grand Prix-versenyzés egyetlen futamot jelent hétvégente, amennyiben kettő lesz, úgy a hétvége csúcspontjától fosztanák meg a nézőket.
Pierre Gasly, a Toro Rosso versenyzője Vettellel ért egyet. „Nem vagyok nagy rajongója [a több futamnak], mert mióta megszülettem és követem az F1-et, mindig is olyan volt, mint ma. Egy futam egy hétvégén, az a fő attrakció. Az ember mindig a vasárnapi futamot várja."
Más területeken azonban változtatna a francia, például több gumit adna a csapatoknak.
„Nem hiszem, hogy a futamok számának megnövelésével kellene foglalkozni jelenleg. A lebonyolítást tekintve szerintem elég jó a helyzet. Inkább több gumit adnék magunknak az edzésekre, amitől többet körözhetnénk, a nézők pedig többet látnák az autókat a pályán."
„Összességében jó, hogy próbálják közelebb hozni a csapatok teljesítményét, amitől az egész kiszámíthatatlanabb lesz. Amennyiben sikerül elérni, hogy futamonként 10 autó küzdjön a dobogóért, az csodálatos lenne. Ez az, amire koncentrálni kellene. Ha 20 autó tenné ugyanezt, az még jobb lenne."
A Racefans értesülései szerint 20 futamból állhat a jövő évi versenynaptár az idei 21 helyett. A portál úgy tudja, hogy a végleges naptár a Belga Nagydíj előtt kerül nyilvánosságra.
Jelenleg két idei futamnak, a németországi és a japán versenynek nincs szerződése 2019-re, de mivel csak egy futammal lesz kevesebb, a két helyszín közül vélhetően csak egy lesz jövőre is a cirkusz része.
A júliusi Német Nagydíj vártnál magasabb nézőszámai újjáélesztették a korábban teljesen elveszettnek látszott reményt arra, hogy a futam a naptárban maradjon, most azonban meglehetősen valószínűtlennek tűnik a megmentése.