Vágólapra másolva!
A Sauber és annak technológiai partnere az aerodinamikai fejlesztések mögött álló elképesztő technikai repertoárt mutatta be. A kulcsszó a gyorsaság és a pontosság.

A Sauber azok után, hogy 2017-ben az utolsó helyen zárt a konstruktőri pontversenyben, az idén valamivel biztatóbban teljesít, és az utolsó előtti helyen áll. Hogy még egy ilyen, F1-es léptékkel mérve kis csapatnál is milyen nagy energiákat fektetnek az autó tervezésébe, azt a svájci alakulat technikai partnerével közösen készített videó mutatja meg.

A különböző légnyomású légáramlatok más-más színnel vannak jelölve a Sauber CFD-képén Forrás: HP

„A Forma-1 a motorsportok csúcsa. A mai autók nagyon összetettek és bonyolultak. Az információs technológia (IT) a legfontosabb a teljesítmény szempontjából" – mondja a videóban Frédéric Vasseur, a Sauber csapatfőnöke.

Hogy ez mennyire így van, mi sem bizonyítja jobban, minthogy az autók tervezéséhez és fejlesztéséhez mára elengedhetetlen eszköz a CFD (Computational Fluid Dynamics, magyarul számítógépes folyadékdinamika).

Ennek működtetéséhez nagy teljesítményű számítógépeket használnak, amelyek a Sauber technológiai partnerének legújabb megoldásait vonultatják fel.

„Ennek a technológiának a vállalaton belül mindenhonnan elérhetőnek kell lennie, legyen az a hinwili iroda, vagy az aktuális versenypálya" – mondja Francesco Del Citto, a csapat rangidős CFD-mérnöke.

A mérnökök rengeteg időt töltenek az ehhez hasonló képek tanulmányozásával Forrás: HP

„A sebesség kulcsfontosságú, minél gyorsabb egy szimuláció, annál gyorsabban lehet döntéseket hozni. Nem csak a pályán, hanem azon kívül is folyik a verseny, a legtöbb pénzt pedig az aerodinamikai kutatásokra költik el a csapatok."

Ezt a hatalmas sebességet az úgynevezett Moonshot technológia teszi lehetővé.

„Az aerodinamika célja, hogy növelje a tapadást az út és az aszfalt között. Ahhoz, hogy ezt elérjük, szükség van szélcsatornára és CFD-szimulációkra."

Ez azt jelenti, hogy a szélcsatornában sokkal pontosabb teszteket végezhetünk az alkatrészeken, mielőtt a pályán is kipróbáljuk azokat."

A technolóiai partner egy másik szolgáltatását kihasználva az adatok kezelését nem a mérnököknek kell végezniük. „Nekünk csak az autó tervezésére kell koncentrálnunk, a szimulációkkal kapcsolatos adatokat az technológiai partnerünk kezeli."