Vágólapra másolva!
A négyszeres Forma 1-es világbajnok Lewis Hamilton köztudottan imádja az autókat, ezért elég komoly gépparkot halmozott fel magának az elmúlt évek során. Akadnak azonban olyan autók is a garázsában, amiket nem tart tökéletesnek.

Lewis Hamilton azon Forma-1-es pilóták közé tartozik, akik a versenypályán kívül is az autókban lelik a legtöbb örömöt. A négyszeres világbajnoknak meglehetősen impozáns gyűjteménye van, amelyben az F1-ben legnagyobb riváliának számító Ferrari számos utcai modellje is helyet kapott.

Az F1-es paddockban gyalog közlekedik, azon kívül viszont jobbnál jobb luxusautók állnak Hamilton rendelkezésére Forrás: DPPI/Florent Gooden

Autószeretete ellenére Hamilton nem tölt sok időt a járműveiben. „Imádok vezetni. De utálok órákon keresztül bennük ülni" – mondta. A versenypályán kívüli mindennapokban egy Mercedes GL 63-mal, vagy egy Cadillac Escalade-del közlekedik. Volt régebben egy Mercedes-Maybach S600-a is, azt azonban pár éve, 105 ezer fontért eladta.

Hamilton kollekciója 15 autóból áll, a géppark pedig nem csak örömet okoz neki, hanem jó befektetésnek is tartja azt.

Az autói közül nyolc igen speciális darab. Monacói lakása mellett, valamint a Los Angelesben bérelt garázsában két eredeti Shelby Cobra, egy Shelby Mustang, egy Ferrari 599 SA Aperta, két LaFerrari, egy McLaren P1 és egy 1,6 millió fontos Pagani Zonda 760 parkol.

Nemsokára bővülni fog ez a lista, mivel a Mercedes a következő évben adja ki az AMG Project One-t, amiből Hamilton is kapni fog egyet. Az autót ugyanaz az 1020 lóerős hibrid motor hajtja, mint a brit világbajnok Forma-1-es versenygépét.

Hamilton anno egy Minivel kezdte

Amikor 2002-ben megszerezte a jogosítványát, egy Mini Coopere volt, amelyet az egyik autókereskedő barátjától kölcsönkapott Mercedes C 200 követett.

„Én és a haverjaim nem tudtunk bejutni a klubokba, mert fiatalkorúnak tűntünk. Amikor viszont a C-osztállyal jelentünk meg, egyenes volt az utunk befelé – monda Hamilton. – Azok a dolgok, amiket megtettünk, hogy bejussunk néhány bárba Stevenage-ben... Annyira viccesek voltak."

Hamilton a Mercedes hipersportautója, az AMG Project One bemutatóján Frankfurtban Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Arne Dedert

Hamilton nem véletlenül engedhet meg magának ennyi luxusautót, mivel a sikerei igen tehetőssé tették. A The Sunday Times listája szerint szerint a 33 éves pilóta személyes vagyonának értéke 159 millió font, amivel ő Nagy-Britannia leggazdagabb sportolója, megelőzve David Beckhamet is.

Az autókat biztonságos opciónak tekinti pénze befektetésére. „A bankok nem csinálnak semmit ilyenkor – mondta a Sunday Timesnak. – A sportemberek általában okosabbnak gondolják magukat, akik pazarolják a pénzüket. Én próbálok tudatos lenni ebben."

Hamilton 2010-ben a saját pénzéből vásárolt egy Ferrari 599 GTO-t, amit a közelmúltban értékesített. Emellett birtokában áll egy 599 GTO Aperta is, amiből 80 darab készült összesen. „Hajlamos vagyok rá, hogy ugyanabból az autóból kettőt vegyek magamnak, mert ha kihoznak egy, az előzőnél is limitáltabb kiadást, úgy érzem, mindenképpen meg kell szereznem."

Los Angelesben tart egy LaFerrari hardtopot és egy gyöngyházfehér LaFerrari Apertát is, amelyek ára 2, valamint 7,5 millió font közé tehető.

„Drágábban tudnám eladni ezeket az autókat, mint amennyit fizettem értük, de ezek az autók a gyermekeim, a műkincseim, amiért nagyon sokat dolgoztam."

Nemrég az egyik LaFerrarit trélerrel vitette el egy malibui bár elől Forrás: YouTube

Egy másik nagy becsben tartott autója, egy 1966-os Shelby Cobra 427-es. „Amikor megtaláltam, Carroll Shelby-t hívtam, hogy nézze meg nekem. Azt mondta, hogy hosszú idő óta ez az egyik legszebb, amit eredeti állapotában láthatott. Egy hónappal később Shelby meghalt."

Hamilton nem sokkal később vett magának egy 1967-es 427-est is. „A '67-est többet használom, mert az 1966-ost szeretném megőrizni tökéletes állapotban."

A brit világbajnok nyélbe ütött néhány olyan üzletet is, amit nem tartott tökéletesnek.

„A gyár tökéletes munkát végzett a fényezéssel, azonban az autó többi része nem túl jó, ezért sose vezetem."

Nem ez az egyetlen autó, amelyet a brit pilóta kifogásol

„A Zondát szörnyű vezetni! Ennek van a legjobb hangja az autóim közül, azonban a kezelhetősége nagyon rossz. A manuális váltóval szerelt változat van meg, mivel nem szeretem az automata váltót.

„Ha azt kérnéd tőlem, hogy tervezzem meg a saját szuperautómat, akkor biztos, hogy manuális váltóval készülne."

A Zondának jó a hangja, de Hamilton szerint igencsak nehéz vezetni Forrás: Imaginechina/Weng lei - Imaginechina/Weng Lei

Nemrég újságírók lefotózták, ahogy Hamilton fehér LaFerrariját tréleren viszik el egy malibui étterem elől, ezért azt közölték, hogy az autó lerobbant. A brit világbajnok azonban azzal magyarázta az esetet, hogy

az autó nem romlott el, csak nem akarja, hogy a Ferrariban túl sok kilométer legyen.

Hamilton bővíteni kívánja a flottáját, amelynek tervei szerint része lesz egy Mercedes 300 SL, sirályszárnyas ajtókkal, valamint egy Ferrari 250GT California Spyder is. „Az az álomautóm, ami a Meglógtam a Ferrarival című filmben is van."

A négyszeres világbajnok elárulta, hogy nem kíván visszavonulása után elindulni a Le Mans-i 24 órás versenyen, mint más F1-es pilóták, mivel ott sokkal többet kell vezetni mint két óra. „Kizárt dolog! – mondta nevetve. – A Forma-1 versenyek távja még pont a határomon belül van."

*cue Oh Yeah by Yello* . Remember that 1961 Ferrari 250 GT California that was the love and passion of Cameron Frye’s father, who spent three years restoring it? That is, until it ended up at the bottom of a ravine. . Thankfully, the star car wrecked from the classic 1980s teen flick Ferris Bueller’s Day Off wasn’t an actual 1961 Ferrari 250 GT California. Otherwise, that would’ve likely put the film way over budget and made the automaker very upset, among many others. Instead, it was one of three replica cars built specifically for this movie and used for filming. And one of those cars will be hitting the Mecum Auctions later next August during the 2018 Monterey Car Week. . Built by Modena Design and Development out of El Cajon, California, Paramount Studios commissioned the firm to build the movie cars, which resulted in the 1985 Modena GT Spyder California, as they called it. . Led by president of Modena Design Neil Glassmoyer and partner Mark Goyette, the cars featured custom-fabricated steel-tube frames designed by Bob Webb and built by David Turley, based off of a pre-existing MG model. Then Glassmoyer and Goyette penned and built the fiberglass bodywork. Glassmoyer also says he took extra efforts to incorporate Ferrari-style design cues to make the cars as accurate as possible, such as the raked windshield, exposed turn signals, hood scoops, oval grille, and fender vents. . But it didn’t stop there as movie cars weren’t just stationary props, either. The interior was also completely outfitted to replicate the cockpit of the GT California, from the classy analog gauges mounted on the center portion of the dashboard to the simple and classic switchgear. . Under the hood sits a custom 5.0-liter V8, supposedly from Ford, along with a Ford-sourced C4 three-speed automatic. The engine was fitted with four downdraft carburetors and black-painted valve covers to mimic the look of the original Ferrari’s Colombo V12. . While a total of three were built, one was a rolling chassis, which as you can imagine, is the one that Cameron kicked off of the floor jack, sending his father’s prized possession into the depths below.

Ferraristyle Sean (@ferraristyle) által megosztott bejegyzés,

Hamilton álomautója a Meglógtam a Ferrarival című filmből

Úgy tűnik, Hamilton egyre közelebb áll ahhoz, amit már évek óta nagyon szeretne, hogy divatot teremtsen. Egy Miamiban élő üzletember, Brett David nemrégiben osztotta meg Instagram-oldalán, hogy egy limitált kiadású Pagani L'Ultimót vásárolt magának, amelynek fényezését Hamilton F1-es Mercedese inspirált.

Mit vezet az F1-es mezőny?

Kevés szó esik róla, de minden évben érdekes megfigyelni, hogy a Forma-1-es pilóták milyen utcai járművekkel érkeznek a versenyhétvégékre. Ez természetesen függ az adott ország importőreitől is, mert míg például az Olasz Nagydíj alatt utcai Ferrarikat hajtanak a Scuderia versenyzői, ez több más országban nem így van.

Hamilton mostanában négy kerék helyett a kettőt részesíti előnyben a pályára jutásban az F1-es hétvégéken Forrás: DPPI/Antonin Vincent

A GPhírek megleste, hogy a Magyar Nagydíjra mivel érkeztek a mezőny tagjai:

Valtteri Bottas - Mercedes-Benz GLE 2018
Kimi Räikkönen - Alfa Romeo Stelvio
Max Verstappen - Aston Martin Vintage
Daniel Ricciardo - Aston Martin Vintage
Sergio Pérez - nem állt a parkolóban autó
Esteban Ocon - Mercedes-Benz GLE AMG
Lance Stroll - Audi Q7
Sergei Sirotkin - Mercedes-Benz E-osztály
Nico Hülkenberg - Renault Megane R.S.
Carlos Sainz - Renault Megane R.S.
Pierre Gasly - Skoda Octavia
Brendon Hartley - Volkswagen Passat
Romain Grosjean - Mercedes-Benz GLC 2018
Kevin Magnussen - BMW X1
Fernando Alonso - Audi Q7
Stoffel Vandoorne - Audi Q7
Charles Leclerc - Alfa Romeo Stelvio
Marcus Ericsson - Alfa Romeo Stelvio

A két világbajnoki aspiráns, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, motorral érkeztek a Magyar Nagydíj helyszínére.