Az idén tavaszi hóesés után 2019-ben Barcelona helyett ismét Bahreinbe utazhat tesztelni az F1-es mezőny. A közel-keleti ország pályáját 2006 és 2009 között, valamint 2014-ben már használták előszezoni tesztelésre, a költségek és a logisztikai kihívások miatt azonban az utóbbi években Spanyolországot választották.
Jövőre elképzelhető, hogy ismét repülőre teszik a mezőnyt és Bahreinbe utaznak, előtte viszont a filmforgatási napokat és a bejáratásokat Európában bonyolítanák le.
A barcelonai hóesés közepette Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke emlékeztetett, hogy így is folyamatosak a szállítások Barcelona és az angliai-olaszországi főhadiszállások között, attól tartott, hogy Bahreinbe a tehetős csapatok különgépekkel reptetik majd az új fejlesztéseiket, ezzel is élve az anyagi erőfölényükkel.
A spanyolországi tesztelés ellen szól azonban a barcelonai pálya újraaszfaltozása és a rendkívül hideg időjárás is, többen is elégedetlenek voltak a téli tesztek körülményeivel, ráadásul sokan a gumik hólyagosodásával küzdöttek, amelynek orvoslására a Pirelli végül vékonyabb felületű abroncsokat szállított a Spanyol Nagydíjra.
A Liberty Media hajlandó lenne segíteni a csapatoknak szállítási költségek egy részének átvállalásával, de elvárásokat is támasztanak ezért. Az F1 menedzsmentje arra kéri a csapatokat, hogy a tesztek alkalmával ne rejtegessék annyira a versenyautóikat, hogy a szurkolók minél többet lássanak belőlük, ez valószínűleg fokozott médiaérdeklődés és átfogóbb közvetítés révén valósulna meg.
2019-ben az előszezoni tesztek a terv szerint az ideinél 8 nappal korábban kezdődnek, ami az évadnyitó Ausztrál Nagydíj várható előrehozásához is illeszkedik.
A tesztelés várhatóan február 18-21., valamint február 26. és március 1. között fog lezajlani, a két tesztidőszak között pedig négy nap pihenő állna az istállók rendelkezésére. Elképzelhető, hogy a módosításnak az egyik szezonközi teszt áldozatul eshet, ez gyaníthatóan a hungaroringi alkalom lesz, pont a nyári szünet előtt.