A technikai sportokban, így az F1-ben is nagyon fontos, hogy a versenyzők jó műszaki háttérrel rendelkezzenek és gyakran a tehetséggel áthidalhatatlan különbségek alakulnak ki a csapatok között. Ez a helyzet az idén a Forma-1-ben is, hiszen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull autói mellett normális esetben nem lehet labdába rúgni.
Romain Grosjean, a Haas pilótája attól tart, hogy neki már nem adatik meg a lehetőség, hogy a három élcsapat egyikéhez kerüljön. A francia pilóta 2009-ben a Renault színeiben mutatkozott be, onnan gyorsan elküldték, de 2012-re a közben Lotusszá vált csapat visszafogadta, majd 2016-tól a Haas pilótája lett, részben azért, hogy felhívja magára a Ferrari figyelmét.
„A Ferrari valószínűleg [Charles] Leclerc-t szerződteti, ha még nem tették meg – mondta Hockenheimben. – A Red Bull mindig a saját növendékeit használja majd. A Mercedesnél is sok tehetség várakozik. Ha a Forma-1 kissé >>Forma-1 A<< és >>Forma-1 B<< marad, akkor lehet, hogy sohasem nyerek nagydíjat és nem leszek világbajnok sem” – lamentált.
Grosjean annak viszont örül, hogy a szintén tehetséges Nico Hülkenberggel ellentétben neki legalább néhány dobogós hely megadatott. Azt viszont elismerte, szomorú lenne, ha nem jutna előrébb az F1-ben.
„A világ végét azonban nem jelentené. Szép családom van, és valamennyi szezont eltölthetek a Forma-1-ben. Tavaly megnéztem a juniorkategóriák statisztikáit és a Forma-1-es pilóták közül én nyertem a legtöbb juniorkategóriában, mielőtt bejutottam az F1-be. Még Lewis [Hamiltonnál] is többet” – mondta, azt viszont nem említette, hogy többet is versenyzett alacsonyabb osztályokban.
„A Forma-1-ben viszont az ember tudja, hogy megfelelő autó nélkül nem lehet nyerni. Inkább ebben a helyzetben vagyok, mint lennék három-négyszeres világbajnokok csapattársa úgy, hogy ugyanazzal az autóval sohasem nyerek világbajnokságot” – tette hozzá, majd megjegyezte, hogy a Haasszal nem számít arra, hogy valaha is győzhet, megemlítve, hogy Ausztriában körhátránnyal lett 4. helyezett.
Grosjeannak viszont nem az élcsapatok miatt kellene aggódnia, hanem azért, hogy a Haas megtartja-e, hiszen Kevin Magnussen 39 pontjával szemben ő eddig csak 12-t szerzett, mindet Ausztriában.
„Beszéltünk már erről. Nagyszerű volt, hogy az elmúlt két év során nem kellett ezzel foglalkoznom, de most az év végén lejár a szerződésem. Meglátjuk. Nagyszerű itt lenni. Nincs sok csapat, amivel jobban szerepelhetnék, mint ahol most vagyok, kivéve a Red Bullt, a Ferrarit vagy a Mercedest. Szerintem nagyon jó helyzetben vagyunk.”
A Haas a legtöbb csapattól eltérő üzleti modellel működik, lényegében minden alkatrészt a Ferraritól vásárolnak, amit a szabályok megengednek, a karosszériafejlesztést pedig a Dallarára bízták. Günther Steiner csapatfőnök az Autosportnak leszögezte, addig nem terveznek komoly bővítéseket, amíg nem látnak tisztán a 2021-es szabályok követelményeivel kapcsolatban.
Nem a mennyiségre, a minőségre hajtok. Nem fogunk 20-30 millió dollárt befektetni és újabb 100 embert igazolni. Ez pillanatnyilag nem lenne bölcs.”
„Nem tudjuk, mi fog történni két év múlva. Ha most [költekeznénk], lehet, hogy csak egy évig lenne hasznunk belőle. Leghamarabb 2020-ban profitálhatnánk, de 2021-re lehet, hogy megint felborul minden. Maradunk úgy, ahogy most vagyunk, elég jól működünk és próbáljuk ezt fenntartani.”