Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul figyeli a spanyol pilóta helyzetét és egyelőre nem mondta biztosra, hogy jövőre is a Renault tagja marad. Két döntő szempont van.

A középmezőnyre is hatással lehet, hogy mi történik a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull pilótafelállásaival. Daniel Ricciardo valószínűleg a Mercedes bejelentésére vár, mielőtt újra aláír a Red Bull csapatával, ha viszont ez valamiért nem történik meg, elképzelhető, hogy az energiaitalos istálló visszahívja a Renault-tól a kölcsönadott Carlos Sainz-ot.

A spanyol pilóta tavaly, az USA Nagydíjon csatlakozott a Renault-hoz, amikor a gyártó megállapodott a Toro Rossóval és idő előtt felbontották a szerződésüket. Ennek részeként a Red Bull belement, hogy kölcsönadják Sainz-ot és az Autosport úgy tudja, bár a Renault szeretné megtartani őt hosszabb távra is, Sainz csak akkor léphet ki a Red Bull kötelékéből, ha lejár a kölcsönadási szerződés.

Viharfelhők gyülekeznek? Forrás: DPPI/Dppi

„Két dolgot figyelünk: Carlos teljesítményének alakulását és a pilóta helyzetét a Red Bullal – idézte a szaklap Cyril Abiteboult, a Renault Sport Racing ügyvezetőjét. – Tisztában vagyunk azzal, hogy ez utóbbi befolyásolhatja Carlos jövő évi rendelkezésre állását. Az én felelősségem, hogy legyenek alternatíváink arra az esetre, ha Carlos nem lenne elérhető a számunkra.”

Abiteboul elárulta, az is fontos, hogy a döntés időben megszülessen, mielőtt véglegesíteni kell a jövő évi pilótafelállásokat.

„Mindenképpen azt akarom, hogy a lehető leggyorsabban rendezzük a jövő évi felállásunkat. Alternatívák után is néznünk kell, mert, ahogy jól tudjuk, nem teljesen mi uraljuk Carlos jövőjét a Renault-nál, hiszen nem tudjuk befolyásolni a Red Bull és Carlos jövőjét” – magyarázta a francia szakember.

Kevés az esély arra, hogy a Red Bull visszahívja Sainz-ot, de a Renault erre is felkészül Forrás: DPPI/Florent Gooden

Abiteboul szerint a Renault szempontjából hátrányos, hogy a Red Bullal vagy a Mercedesszel ellentétben nekik nincs juniorcsapatuk az F1-ben, így a pilótaprogramjukat nem tudják összekötni a gyári istállóval. Ez a későbbiekben akár egy újabb ügyfélcsapat kiválasztásakor is szempont lehet.

– vélte. – Az biztos, hogy nem fogom megkérni Helmut [Markót], hogy vegye át az egyik pilótánkat. Ezt a McLarennel sem fogjuk megcsinálni, de amikor elkezdünk majd gondolkodni a 2021-től érvényes ügyfélmotor stratégiánkon, nyilvánvalóan szempont lesz, hogy az ügyfelünk képes legyen átvenni egy pilótát az akadémiánkról.”

Ocon neve merült fel

Már az Osztrák Nagydíj idején pletykák röppentek fel Esteban Ocon esetleges átigazolásáról, de több forrás egymásnak ellentmondó forgatókönyveket vázolt fel. Az egyik szerint a francia pilóta önállóan kopogtatott be a Renault-nál, miután egyre valószínűbb, hogy Valtteri Bottas marad Lewis Hamilton csapattársa. Toto Wolff állítólag ezért megorrolt rá, de

mások szerint pont a Mercedes adná kölcsön Ocont a Renault-nak, ami szívesen foglalkoztatna francia pilótát.

Vijay Mallya, a Force India anyagi és jogi problémákkal küzdő csapatfőnöke Silverstone-ban azt mondta, ő szeretné mindkét pilótáját megtartani. „Ők is nagyon boldognak tűnnek nálunk és alapvetően meglepődnék, ha nem maradnának velünk, hacsak nem kapnak visszautasíthatatlan ajánlatot” – idézte a Racefans.