Vágólapra másolva!
Toto Wolff pohara csak félig teli, mert elismeri, hogy a vártnál több problémával szembesültek a szezon első fele során, de úgy véli, még mindig az Ezüstnyíl a leggyorsabb F1-es autó.

A Német Nagydíjon félidőhöz érkezik az idei F1-es szezon, hiszen a 21 futamos versenynaptár 11. állomásán folytatódik a pontvadászat. A tabellát egyelőre Sebastian Vettel és a Ferrari vezeti, de Lewis Hamilton és a Mercedes hátránya egyáltalán nem behozhatatlan, még akkor sem, ha idén a vártnál egyelőre rögösebb úton haladnak.

Hamilton és a Mercedes a 10-ből mindössze három futamot nyert meg eddig, ehhez Bakuban nagy szerencse, Barcelonában és Paul Ricardon pedig nekik kedvező gumik is kellettek. Valtteri Bottasnak ezek sem segítettek, a finn pilóta többször is műszaki hibákkal bajlódott, így az idei első győzelme még várat magára.

A Mercedes most nem listavezető, de bármikor újra az lehet Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Csapatfőnökük, Toto Wolff is elismerte, hogy a Mercedes márka hazai versenyére nem úgy érkeznek, ahogy azt eltervezték. „Nem szereztünk annyi pontot a tripla hétvége során, mint ahogy azt vártuk. Sok múlt a saját hibáinkon is. Ugyanakkor, habár nem hoztuk ki a lehető legtöbbet a pontszerzés terén, mindhárom versenyen a miénk volt a leggyorsabb autó” – vélte a szakember.

Wolff álláspontja véleményes, hiszen bár Franciaországban Hamilton simán nyert, Ausztriában és Angliában egyáltalán nem volt egyértelmű a fölényük, részben ezért is vesztették el a győzelmeket.

„Szép első félidőnk volt, de egyrészt elszórtunk pontokat és a vártnál többször kellett kármentéssel foglalkoznunk – mondta Wolff. – Másrészt, így is jó sok pontot gyűjtöttünk, mindkét pilótánk jól szerepel, és gyors autónk van. Ezért számos okunk van várni a 2018-as szezon második felét. Éhesek vagyunk a sikerre, nagy ambíciókkal vágunk bele a feladatba.”

Wolff nem teljesen elégedett Forrás: AFP/Georg Hochmuth

A Mercedes helyzetét árnyalja, hogy Bottas autójába büntetés nélkül már nem tudnak új erőforrást beszerelni, ezért felértékelődik az alkatrészcsere nélküli teljesítményfokozás jelentősége. Bár adatokat nem árultak el, a csapat egy közleményben arról számolt be, hogy míg a szezon elején csak a megbízhatóságra összpontosítottak,

a szezon mostani szakaszában a próbapadokon már egyre nagyobb teljesítményt sajtolnak ki az erőforrásból.

„Amint a megbízhatóság adott, az összes hosszú etap a nagyobb teljesítmény elérésére fókuszál – áll a csapat közleményében. – Ezek során a csapat hajlamosabb keményen hajszolni az erőforrást a fékpadon. Ez egy jól kalibrált folyamat, amely során az erőforrás pontos határait keressük anélkül, hogy átlépnénk azokat. Közben tudjuk, hogy ha túllövünk a célon, a pályán akkor is egy bevált konfiguráció működik.”