Társoldalunk:

Bottast nem aggasztják a rajtbalesetek a Ferrarikkal

2018.07.13. 17:41

A finn pilóta egyszerű magyarázattal állt elő az előző futamok rajtbalesetei után. Csapatfőnöke is megbékélt már a Ferrariknak kiosztott büntetések miatt.

Két rajtbaleset is borzolta a kedélyeket az előző három F1-es futam során. Franciaországban Sebastian Vettel akadt össze Valtteri Bottasszal, Nagy-Britanniában pedig Kimi Räikkönen ment neki Lewis Hamilton autójának.

Mindkét esetben a Mercedes pilótái húzták a rövidebbet: Bottas még úgy is Vettel mögött ért célba, hogy a német versenyzőt megbüntették, Hamilton pedig nem tudott támadni a futamgyőzelemért, miután felzárkózott az élmezőnyhöz és a Safety Carnak köszönhetően lőtávolba került a győztes Vettel mögött.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Vettel és Bottas ütközése

A Brit Nagydíj után első felindulásukban Hamilton és a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is arra célozgatott, hogy a balesetek szándékosak voltak, de Vettel és Räikkönen ezt finoman visszautasította, Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke pedig feldúltan tagadta a felvetést is. Noha az ausztriai eset után Bottas nem volt lelkes, ő azt állítja, nem aggódik a történtek miatt.

Nem állíthatom, hogy ezek a balesetek nyugtalanítanának. Szerintem nagyjából mindig többé-kevésbé hasonló rajthelyekről indulunk, úgyhogy mindig csaták alakulnak ki  

– idézte a Crash.net. – Az embert néha eltalálják és normális esetben ez olyan autókkal történik, amik nem a mi csapatunkhoz tartoznak. Keményen küzdünk és ez előfordul, de ez csupán néhány baleset, de persze elég rosszul érintettek minket.” Bottas ezzel lényegében megismételte a Brit Nagydíj utáni elemzésünkben tett egyik észrevételünket.  

Wolff és Hamilton a Brit Nagydíj után kifogásolta, hogy Vettel csak 5, Räikkönen pedig 10 másodperces időbüntetést kapott, mert ezek nem vetették vissza jelentősen a Ferrari pilótáit, miközben a Mercedes versenyzői a balesetek kárvallottjaiként hátrányba kerültek. Az osztrák üzletember azonban később azt mondta, a büntetések „következetesek” voltak.  

Van a büntetéseknek egy adott tárháza, amivel a sportfelügyelők gazdálkodhatnak. Az 5 másodperces, a 10 másodperces és az áthajtásos büntetés  

– mondta, eltekintve a 10 másodperces stop & go büntetéstől. – Ezek szerepelnek a szabályokban, aztán áttekintik a precedenseket is. Egymás között azt kell egyeztetnünk, hogy ha bizonyos események megtörténnek és jelentős következményekkel járnak, például a győzelem kapcsán, akkor az már egészen más történet. A büntetések azonban megfelelnek a szabálykönyvben leírtaknak, úgyhogy olyanok, amilyenek.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK