Vágólapra másolva!
Látványos formajavuláson megy keresztül a nagydíjak pénteki edzésnapja után a Ferrari, különösen Sebastian Vettel esetében. De vajon mi lehet ennek az oka?

A Francia Nagydíj hétvégéjén is megfigyelhető volt az, amit a szezon korábbi futamain szinte kivétel nélkül megtapasztalhattunk, nevezetesen, hogy a Ferrari pénteki gyengébb formáját szombaton erősebb teljesítmény követte. Különösen Sebastian Vettelre volt ez igaz, aki az első edzésnapon lassabb volt csapattársánál és mindkét tréningen csak az 5. helyen végzett, az időmérőn azonban mégis a 3. rajtkockát szerezte meg.

Vettel szinte az összes időmérőn jobb helyen végzett mint a pénteki edzéseken Forrás: DPPI/Florent Gooden

A szezon eddigi futamainak pénteki edzéseit a szombati időmérővel összehasonlítva érdekes sorminta rajzolódik ki Vettel teljesítményében.

A német mindössze egyszer, a Spanyol Nagydíjon volt képes legalább ugyanolyan elöl végezni valamelyik pénteki edzésen, mint másnap az időmérőn.

Nem véletlen, hogy a Mercedes rendszeresen altatással gyanúsítja a Ferrarit péntekenként. Hogy a rosszabb pénteki formában ennek mekkora a szerepe, azt kívülről nehéz megítélni, az azonban valószínűnek tűnik, hogy nem pusztán erről van szó.

Vettel pénteki helyezései az időmérővel összehasonlítva

P1P2időmérő
Ausztrál Nagydíj5.5.3.
Bahreini Nagydíj4.2.1.
Kínai Nagydíj6.4.1.
Azerbajdzsáni Nagydíj10.11.1.
Spanyol Nagydíj3.4.3.
Monacói Nagydíj4.3.2.
Kanadai Nagydíj4.5.1.
Francia Nagydíj5.5.3.

„Nem voltam boldog az autóval, nem tudtam felvenni a ritmust, pedig általában szeretem ezt a pályát. Gondolom, ma jobb lábbal keltem fel" – nyilatkozta Vettel még a Kanadai Nagydíj időmérője után.

– mondta a Ferrari négyszeres világbajnoka immár Franciaországban.

Vettel tehát hajlamos arra, hogy péntekenként ne hozzon ki mindent saját képességeiből, ez azonban az autó beállításaival is összefüggésbe hozható, nem utolsó sorban pedig a motort is feltekerik az időmérőre. „Ma reggel, amikor kimentem a pályára, egyből sokkal jobban éreztem magam az autóban" – mondta Vettel a kanadai időmérő után a harmadik szabadedzésre utalva.

Giovinazzi a Francia Nagydíj péntekje után nagyjából 8 órán át körözött a Paul Ricard virtuális változatán Maranellóban

Az élcsapatokhoz hasonlóan a Ferrarinál is bevett gyakorlat, hogy a csapat tesztpilótája, jelen esetben Antonio Giovinazzi a pénteki edzéseken gyűjtött adatokkal felvértezve éjszakára beül a szimulátorba a főhadiszálláson, ezzel segítve a helyes beállítások megtalálását a csapatnak a szombati harmadik szabadedzésre és az időmérőre.

– nyilatkozta Vettel Franciaországban. – Semmi drámai, ezt elmondhatom, de jó volt támogatást kapni a gyárból. Értelemszerűen próbáltak mindent kielemezni és megtalálni a megfelelő beállításokat az időmérőre. Azt hiszem, a szimulátorra támaszkodtunk. Antonio Giovinazzi, előtte pedig Danyiil Kvjat dolgozott benne, úgyhogy nekik is jár a köszönet. Nem tudom, hogy péntekenként miért vagyunk lassabbak, majd szombatonként gyorsabbak, de sokkal jobb így, mint fordítva."