A Francia Nagydíj hétvégéjén is megfigyelhető volt az, amit a szezon korábbi futamain szinte kivétel nélkül megtapasztalhattunk, nevezetesen, hogy a Ferrari pénteki gyengébb formáját szombaton erősebb teljesítmény követte. Különösen Sebastian Vettelre volt ez igaz, aki az első edzésnapon lassabb volt csapattársánál és mindkét tréningen csak az 5. helyen végzett, az időmérőn azonban mégis a 3. rajtkockát szerezte meg.
A szezon eddigi futamainak pénteki edzéseit a szombati időmérővel összehasonlítva érdekes sorminta rajzolódik ki Vettel teljesítményében.
A német mindössze egyszer, a Spanyol Nagydíjon volt képes legalább ugyanolyan elöl végezni valamelyik pénteki edzésen, mint másnap az időmérőn.
Nem véletlen, hogy a Mercedes rendszeresen altatással gyanúsítja a Ferrarit péntekenként. Hogy a rosszabb pénteki formában ennek mekkora a szerepe, azt kívülről nehéz megítélni, az azonban valószínűnek tűnik, hogy nem pusztán erről van szó.
P1 | P2 | időmérő | |
Ausztrál Nagydíj | 5. | 5. | 3. |
Bahreini Nagydíj | 4. | 2. | 1. |
Kínai Nagydíj | 6. | 4. | 1. |
Azerbajdzsáni Nagydíj | 10. | 11. | 1. |
Spanyol Nagydíj | 3. | 4. | 3. |
Monacói Nagydíj | 4. | 3. | 2. |
Kanadai Nagydíj | 4. | 5. | 1. |
Francia Nagydíj | 5. | 5. | 3. |
„Nem voltam boldog az autóval, nem tudtam felvenni a ritmust, pedig általában szeretem ezt a pályát. Gondolom, ma jobb lábbal keltem fel" – nyilatkozta Vettel még a Kanadai Nagydíj időmérője után.
Tegnap talán kicsit lassan rázódtam bele, lassan vettem fel a ritmust, de a hosszú etapokra sokkal jobban ment"
– mondta a Ferrari négyszeres világbajnoka immár Franciaországban.
Vettel tehát hajlamos arra, hogy péntekenként ne hozzon ki mindent saját képességeiből, ez azonban az autó beállításaival is összefüggésbe hozható, nem utolsó sorban pedig a motort is feltekerik az időmérőre. „Ma reggel, amikor kimentem a pályára, egyből sokkal jobban éreztem magam az autóban" – mondta Vettel a kanadai időmérő után a harmadik szabadedzésre utalva.
Az élcsapatokhoz hasonlóan a Ferrarinál is bevett gyakorlat, hogy a csapat tesztpilótája, jelen esetben Antonio Giovinazzi a pénteki edzéseken gyűjtött adatokkal felvértezve éjszakára beül a szimulátorba a főhadiszálláson, ezzel segítve a helyes beállítások megtalálását a csapatnak a szombati harmadik szabadedzésre és az időmérőre.
Az autó szempontjából nem változtattunk sok dolgon, de azokon, amiken igen, segítettek
– nyilatkozta Vettel Franciaországban. – Semmi drámai, ezt elmondhatom, de jó volt támogatást kapni a gyárból. Értelemszerűen próbáltak mindent kielemezni és megtalálni a megfelelő beállításokat az időmérőre. Azt hiszem, a szimulátorra támaszkodtunk. Antonio Giovinazzi, előtte pedig Danyiil Kvjat dolgozott benne, úgyhogy nekik is jár a köszönet. Nem tudom, hogy péntekenként miért vagyunk lassabbak, majd szombatonként gyorsabbak, de sokkal jobb így, mint fordítva."