Vágólapra másolva!
Izgalmasabb csatákat és a versenynaptár leghírhedtebb kanyarjaihoz hasonlító jobbost eredményezhet, ha az FIA a pilóták kérésére jövőre változtat a Francia Nagydíj helyszínének vonalvezetésén.

Több pilóta már a Francia Nagydíj pénteki napját követően felvetette: jobbá tenné a naptárba 28 év után visszatérő Paul Ricard pályát, ha megszüntetnék a Mistral egyenesben található sikánt. Carlos Sainz, a Renault pilótája szerint ezzel a húzással visszanyerné régi karakterét a helyszín, ez a nézőknek azonban nem biztos, hogy ez tetszene.

A Mistral egyenesben így is 320 km/h fölötti tempót mentek az autók Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Paul Ricard pályát a 2000-es évek elején eredetileg teszthelyszínnek szánták, ennek figyelembe vételével újították fel és alakítottak ki rajta számtalan vonalvezetést. A Francia Nagydíjon használt konfiguráción most először köröztek, és bár a pilóták többsége az előzetes várakozásokkal ellentétben szórakoztatónak találta az aszfaltcsíkot, azért tudnának min változtatni rajta.

Többen úgy vélték azok közül, akik más sorozatokban versenyeztek, vagy teszteltek a helyszínen, hogy a Mistral egyenesben található sikán kivételével több szélárnyékcsatát hozna a futam, az egyenes végén található Signes kanyar pedig nagyobb kihívás elé állítaná a pilótákat.

A teljes pálya is nehezebbé válna, hiszen a csapatok alacsonyabb leszorítóerős beállításokat használnának, ami megnehezítené a versenyzők dolgát a kanyargós szakaszokon.

A Mistral sikánjának féktávján történt a legtöbb előzés a versenyen Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója elmondta: a sikán használata mellett az FIA és a pálya menedzsmentje közösen döntött, de az Osztrák Nagydíj pénteki versenyzői eligazításán megvitatják a megszüntetésének lehetőségét.

– nyilatkozta Whiting – Sokan teszteltek is korábban a pályán, úgyhogy kicsit meglepett, amikor a semmiből előálltak ezzel."

Mielőtt az FIA bármilyen változtatás mellett döntene, meg kell vizsgálnia az azzal járó biztonsági kockázatokat, amit ebben az esetben az ultragyors Signes kanyar bukótere jelent. A fordulón padlógázzal, 300 km/h fölött mentek át a pilóták, hosszabb egyenes esetén azonban ennél is nagyobb tempóban érkeznének meg oda.

Ten laps left: 1 HAM, 2 VER, 3 RIC, 4 RAI, 5 VET, 6 SAI . #FrenchGP #F1 #Formula1 #InstaSports

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Rengeteg néző foglalt helyet a sikánban, amelynek kivételével a kilátogatók csupán 300 km/h feletti tempóval elszáguldó autókat látnának

Egy másik felmerülő problémát az jelenthet, hogy a Mistral egyenes sikánja mentén számos lelátó található, amelyről a nézőknek jó rálátása nyílik a pálya legjobb előzési pontjára. Sok előzést láthattunk ott a hétvégén, nem utolsó sorban Sebastian Vettel is ott ment el legtöbb ellenfele mellett a felzárkózása során.

– mondta Whiting. – De nézőpont kérdése, boldogan megvitatom az érintettekkel. Pénteken neki is kezdünk."

„Valójában én kértem először Charlie-t arra, hogy legyen hosszabb az egyenes – nyilatkozta Carlos Sainz, a Renault pilótája. – Láttam itt Forma-3-as és hosszú távú versenyeket a sikán nélkül, a pálya pedig igazán klasszul nézett ki úgy. Azt mondtam, hogy a változtatás karaktert adna a pályának és mindenki úgy beszélne az egyenesről és az utána levő kanyarról, mint ahogy beszélnek a célegyenesről Bakuban."