Társoldalunk:

Szimmetrikusan kezdett szétesni Ricciardo szárnya

2018.06.24. 20:23

Max Verstappen 2. helyére is veszélyes volt egy darabig, de végül a dobogóra sem állhatott fel. A holland pilóta az újságíróknak szólogatott be újabb dobogós helye után.

Sebastian Vettel és Valtteri Bottas rajtbalesete után igen jól festett a kép a Red Bull szempontjából a Francia Nagydíjon. A várakozások szerint Lewis Hamilton tempójára nem volt válaszuk, de Max Verstappen az ütközést látványos pályalevágással elkerülve átvette a 2. helyet és nem sokkal később Daniel Ricciardo is feljött mögé a 3. pozícióba.

Ricciardo később kénytelen volt megelőzni a kerékcsere miatt elé keveredő Vettelt, de egy ideig gyorsabb volt Verstappennél, a támadásig azonban nem jutott el, sőt, később kénytelen volt megadni magát Kimi Räikkönennek is, miután megsérült az első vezetőszárnya, ezért tempót vesztett az ellenfeleivel szemben.

Már a kerékcsere előtt gond volt a szárnnyal, de ezt a fotón nehéz észrevenni - Galéria!Forrás: AFP/Gerard Julien

„Az első etap végén elég jó volt a tempónk, Maxot is kezdtük beérni, Kimitől pedig elhúztam. Amikor kiálltam a boxba, a srácok azt mondták, hogy a szárny bal eleje megsérült. Azt gondolják, hogy ez körülbelül a kiállás előtt 2 körrel történhetett, mert hirtelen nagyon alulkormányzott lett az autó. Nem tudom, hogy műszaki hiba történt vagy csak valami törmelék törte le.”

Ricciardót végül a 47. körben előzte meg Räikkönen.

Az ausztrál pilóta kapcsán a Red Bull nagyon bízott az eső megérkezésében, Ricciardót direkt meredekebb hátsó szárny-állással küldték harcba, így az egyenesben még védtelenebb volt a szuperlágy gumikon száguldó Ferrari ellen. „Már akkor küszködtem a lágy gumival, amikor kihajtottam a boxból. Utána [a szárny] jobb oldala is letört. Úgy tűnt, mindkét oldal ugyanúgy.”

Verstappen a bukótérben kerülte el a rajtbalesetet - Galéria!Forrás: Mark Thompson/Getty Images

Ricciardo szerint Räikkönen egyébként is utolérte volna, de a lekörözések miatt még nehezebb dolga volt az alulkormányzott autójával. „Az autónk már a boxkiállás előtt is megsebzett volt” – összegzett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint legalább 20 körrel a leintés előtt alakult ki a probléma a szárnnyal, a felső két terelőlap lazult meg rajta.

Sok pontot szerzett a csapatunk, de jobb lett volna, ha mindketten dobogóra állhatnak."

A rajtbaleset kikerülése után Max Verstappennek sima versenye volt, a csapat pont a megfelelő pillanatban hívta őt ki kerékcserére, így visszaért Vettel elé. A leintés után ellenfelének és az újságíróknak is odaszólt az FIA sajtótájékoztatóján és külön a Sky Sportsnak is megjegyezte, hogy mennyire zavarták már a korábbi hibáira vonatkozó kérdések.

Ricciardo könnyen legyűrte Sainz-ot a verseny elején - Galéria!Forrás: Dan Istitene/Getty Images

„Remélem, amikor Ausztriába érünk, minden újságíró azt fogja kérdezgetni tőle, hogy változtat-e a hozzáállásán, mert én egy csomó versenyen ezt hallgattam – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak. – Bosszantó volt és hülyeség volt ezt kérdezni. Már nagyon idegesített” – tette hozzá a holland pilóta, aki az idei legjobb eredményét érte el a 2. hellyel.

„Hibák előfordulnak a legjobbakkal is, de [Vettelt] nem fogják annyira megszorongatni, mint engem. Mindig megtaláltak azzal, hogy változtatnom kellene a hozzáállásomon meg ilyen hülyeségekkel. Nem csináltam semmit másként és most minden rendben megy – mondta. – Az embernek tanulnia kell a hibáiból, de a megközelítésén nem tud változtatni. Lehet finomítani, de az nonszensz, hogy >>változtass a stílusodon<<.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK