Társoldalunk:

Wolff: Többé nem lehet megjósolni, melyik pálya kinek kedvez

2018.06.14. 13:16

A Mercedes csapatfőnöke kiélezett bajnoki küzdelmet vár, amely során az élcsapatok bármelyike szerepelhet jól olyan pályán, ahol korábban kevésbé volt sikeres, de ennek a fordítottja is megtörténhet.

A Mercedes csapatfőnöke arra számít, hogy mostantól a legtöbb versenyhétvége előtt nem lehet megjósolni, hogy a három topcsapat közül melyiknek kedvezhet a legjobban az adott helyszín. Toto Wolff ezt a Kanadai Nagydíjon látottakból kiindulva mondja, és figyelmeztet: nagyon szoros lehet a bajnoki csata, nüanszok dönthetnek a végső győztesről.

A Mercedesnek össsze kell kapnia magát, ha tartani akarja a lépést a Ferrarival és a Red BullalForrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

A Kanadai Nagydíj előtt a legtöbben Lewis Hamiltont és a Mercedest tartották az esélyesnek, nem utolsó sorban arra a statisztikára alapozva, hogy az elmúlt három évben a brit világbajnok nyert Montrealban. A hétvége – főként annak szombati és vasárnapi napja – azonban Sebastian Vettel és a Ferrari dominanciáját hozta, megtörve a Mercedes-hegemóniát.

Úgy érkeztünk oda, hogy nagyon erősek lehetünk, majd úgy távoztunk, hogy nem szerepeltünk úgy, ahogy szerintünk kellett volna – nyilatkozta Wolff a verseny után. – Már nem érvényes az a múltbéli minta, hogy egy autó bizonyos helyszíneken jól, míg másokon gyengébben szerepel."

„Továbbra is azt gondolom, hogy nem vagyunk valami jók Monacóban és Szingapúrban, úgyhogy lehetnek furcsa kivételek, de arra kell számítanunk, hogy a többiek mindenhol erősek lesznek" – tekintett a jövőbe a csapatfőnök.

Wolff figyelmeztet: a Ferrari és a Red Bull is nagyon közel van a MercedeshezForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Wolff szerint ez az új trend kiélezettebb világbajnoki csatát eredményezhet. Ebben az évben valahogy nagyon kicsik lettek a különbségek, öt autó van egy tizeden belül. Az idei vb-t az fogja eldönteni, hogy ki vét kevesebb hibát, valamint, hogy ki fejleszti a legjobban a motorját hétvégéről hétvégére – emelte ki Wolff. – Ez az új valóság. Háromszereplős a küzdelem, hat autó nyerhet versenyeket, semmit nem lehet biztosra venni."

Az osztrák ébresztőnek tartja a Kanadában elszenvedett vereséget és úgy gondolja, mostantól nem hibázhatnak a nagydíjak szabadedzésein sem.

„Tökéletesen felkészülten kell érkeznünk a versenyekre. Nem vesztegethetünk el időt pénteken, mert az később vissza fog ütni."

Csak a Mercedes motoros autókban nem dübörgött új fejlesztésű erőforrás KanadábanForrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

A Mercedes volt az egyedüli motorgyártó, amely nem tudta Montrealban bevetni új fejlesztésű motorját, mert az utolsó pillanatban lehetséges problémát fedezett fel rajta a próbapadon.

A csapatot érzékenyen érintette a módosított erőforrások hiánya, arra azonban büszkék, hogy a partnercsapatok erőforrásait is beleértve mind a hat szezon eleje óta használt Mercedes-motor hiba nélkül teljesítette az élettartamát.

„Ami Lewis [Hamilton] és Valtteri [Bottasł autóját illeti, mindeketten ugyanúgy használták az erőforrást, ahogy az első futamon. Nem tekertük le, nem kezeltük másképp, minden téren hatékonyan kihasználtuk azt" – nyilatkozta James Vowles, a Mercedes vezető stratégája.

Hamilton futamon tapasztalt problémájának Vowles szerint semmi köze nem volt a motorhoz, az pusztán a kasztni nem megfelelő hűtéséből adódott.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK