Társoldalunk:

Megtilthatják az F1 tavaly bevezetett logójának használatát

2018.06.14. 19:50

Még csak hét hónapja leplezték le, most azonban az eltűnés veszélye fenyegeti az F1 igencsak megosztó logóját, amelyet valószínűleg csak egy gyógyászati segédeszközöket gyártó cég engedélyével használhatna a sorozat.

Még januárban látott napvilágot a hír, miszerint az F1 tavaly, az Abu-dzabi Nagydíjon bemutatott új logója körül nincs minden rendben, mivel az erősen hasonlít a ragasztókkal, műanyag-, papír- és egyéb könnyűipari termékekkel foglalkozó amerikai 3M vállalat egyik üzletágának, a gyógyászati segédeszközöket forgalmazó Futuro Compressionnek az emblémájára. Azóta kiderült, az ügy igencsak komolyan érintheti a sorozatot.

Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója a sorozat logója előttForrás: AFP/Christophe Archambault

A brit The Daily Telegraph értesülései januárban arról szóltak, hogy a 3M jogi lépéseket tehet, miután 2017. február 20-án benyújtotta védjegykérelmét a Futuro logojára az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalánál, júniusban pedig meg is kapta az engedélyt a logó használatára. Az F1 tulajdonosa ezzel szemben csak novemberben adta be bejegyzési kérelmét saját logójára az EU hatóságainál.

Jelen állás szerint az F1-nek akár meg is tilthatják a logó használatát, miután a 3M feljelentést tett az illetékes hatóságoknál.

Az amerikai cég az F1 új logóval ellátott ruhakollekciójának piacra dobása után, május 22-én indította meg az eljárást az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (EUIPO). Az EUIPO szabályzata kimondja, hogy egy bejegyzett védjegy tulajdonosának jogában áll megakadályozni, hogy bárki a beleegyezése nélkül ugyanolyan, vagy hasonló emblémát használjon ugyanolyan, vagy hasonló termékeken.

Az F1 a 45 lehetséges kategóriából 26-ra, köztük ruházati termékekre kérte a logójának bejegyzését. A gyógyászati segédeszközök kategóriája nem szerepel a kérvényezettek között. Ez elméletben akár védelmet is jelenthetne az F1-nek, a 3M azonban nyeregben érezheti magát, mert a termékek, amelyeken az F1 használja a logót, így is nagyon hasonlóak az övékhez.

A Futuro Compression F1-es logóra kísértetiesen hasonlító emblémájaForrás: Reddit

A Liberty Media, az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa pedig nem csak a ruhakollekció miatt aggódhat, ugyanis a 3M az F1 összes termékén kifogásolja a logó használatát, ezért ha az EUIPO a 3M-nek ad igazat, az F1 a bejegyzett kategóriák egyikében sem használhatja majd a logót, tehát lénygében sehol nem tüntetheti fel azt.

Reménysugarat jelenthet, hogy lehetőség van a felek peren kívüli megegyezésére, így amennyiben az F1 által ajánlott összeget elfogadja a 3M, a sorozat tovább használhatná jelenlegi logóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK