Vágólapra másolva!
Korábban menthetnőnek tartották a Monacóban elromlott alkatrészeket, de a Red Bull főtervezője rajtbüntetésre számít.

Daniel Ricciardo idei második győzelmét aratta a Monacói Nagydíjon, aminek köszönhetően feljött az összetett pontverseny 3. helyére. Nem volt azonban sétagalopp az ausztrál pilóta versenye, hiszen a nagy részében nélkülöznie kellett a meghibásodó kinetikus motorgenerátort, az MGU-K-t. Ricciardo Kínában mind a 6 erőforráselemből újat kapott, ez pedig azt jelenti, hogy a harmadik MGU-K, akkumulátor, illetve vezérlőelektronika beszerelése után automatikusan rajtrácsbüntetést kap.

Sokba került az ausztrál pilóta monacói győzelme Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

Már a monacói verseny után sejteni lehetett, hogy a Red Bull pilótájának a Kanadai Nagydíjon legalább új MGU-K-ra szüksége lehet. Adrian Newey, az energiaitalosok technikai igazgatója a Motorsport Hírességek Csarnokának díjátadóján elismerte: elkerülhetetlen, hogy megbüntessék az ausztrált.

– nyilatkozta Newey a Reutersnek. – Az egyik kérdés az, hogy megsérült-e az akkumulátora Monacóban. Amíg a Renault ezt nem közli, nem tudjuk, hogy mivel állunk szemben."

A technikai igazgató azt azonban megerősítette, hogy az MGU-K-t ki kell cserélni Ricciardo RB14-esében, és mivel már a harmadik ilyen elemet fogja kapni, 10 hellyel hátrébb sorolják a rajtrácson.


Egyes jelentések szerint a Renault úgy ítélte meg Monaco után, hogy meg lehet menteni a kinetikus motorgenerátort, így az ausztrál megúszhatja a büntetést. Newey azonban csak nevetett ezen a felvetésen. „Ezt erősen kétlem, tekintve, hogy kigyulladt és egy kiégett, elszenesedett roncs lett belőle. Mondhatjuk úgy, hogy meg lennék lepve [ha meg lehetne menteni]."

Adrian Newey már Monacóban tudhatta, hogy Ricciardo büntetéssel számolhat Kanadára Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A hat erőforráselem közül az MGU-K-ból, az akkumulátorból és az vezérlőelektronikából áll a csapatok rendelkezésére a legkevesebb, hiszen míg MGU-H-ból, belső égésű motorból és turbóból hármat fogyaszthatnak egy szezonban, az első három elemből csak kettőt.

Ricciardónak már Bahreinben, a 21 futamos idény 2. versenyén meghibásodott az MGU-K-ja, amelyet azután ki is kellett cserélni.

A Renault fejlesztésekkel készül a Kanadai Nagydíjra, de egyelőre nem világos, hogy a franciák erőforrásait használó 6 autóból melyek kaphatják meg azokat. Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója korábban úgy nyilatkozott: nem biztos abban, hogy jó öltet lenne már Kanadában az új fejlesztésekkel felvértezni a Red Bullokat.

Ricciardo tavaly dobogóra állhatott Kanadában Forrás: AFP/2017 Getty Images/Dan Istitene

Newey szerint ha meg is kapják őket, az sem jelent majd nagy előrelépést a csapatnak.

– mondta a technikai igazgató. Ricciardo a legjobb esetben is (amennyiben csak MGU-K-t cserélnek az autójában és megszerzi a pole pozíciót) a 11. helyről kezdheti meg a kanadai versenyt, a felzárkózásban azonban előnyére válhat, hogy

az FIA egy harmadik DRS-zónát is kialakít a montreali pályán.

Az eddigi években a pálya leghosszabb egyenesében, valamint az azt követő célegyenesben nyithatták az állítható hátsó szárnyat a pilóták, az idén azonban már a 7-es és 8-as kanyar között is lesz erre lehetőségük.