Vágólapra másolva!
Egyiküknek sem működtek a szuperlágy gumik a Spanyol Nagydíj időmérőjén, ráadásul mindketten hibáztak is, ezért követték Daniel Ricciardo példáját.

Érdekesen alakultak a gumitaktikák a Spanyol Nagydíj időmérőjén, hiszen a hétvégére szállított legpuhább abroncs, a szuperlágy több csapatnál sem működött az elvárások szerint. Az már pénteken látszott, hogy a csapatok inkább a lágyakat preferálják a futamra, de az ritkaság, hogy a szuperlággyal annyira nem tudtak mit kezdeni, hogy Daniel Ricciardo és a Ferrari versenyzői is mellőzték a Q3-ban.

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen a megszokott protokoll szerint szuperlágyakkal kezdte az időmérő harmadik harmadát, de az első mért körük után csak az 5. és a 7. helyen álltak, mindkét Mercedes és mindkét Red Bull előttük járt. Mindketten hibáztak az első próbálkozás alkalmával, elfékezték magukat az 1-es kanyarnál, ezért új megközelítésre volt szükségük.

A szuperlágy gumik nem működtek a Ferrarin Forrás: AFP/Lluis Gene

„A hiba után nyilvánvalóan valami mással akartam próbálkozni – indokolta Räikkönen a lágy gumik használatát. – Nem volt sok vesztenivalóm, ezért úgy gondoltam, kipróbálom ezt. A Q2-ben elég jónak tűntek” – mondta a lágy gumikról. A finn pilóta végül Hamilton első körét is csak megközelíteni tudta, majd Valtteri Bottas és Vettel is befért elé a rajtrácson.

Räikkönen nem tagadta, hogy a szuperlágy gumikkal nem tudtak megbarátkozni a hétvégén.

„Küszködtünk az abroncsok működtetésével, nem ez volt a legsimább időmérőnk – összegzett. – Kissé csalódott vagyok, de lehetett volna rosszabb is a helyzet. A gumik kissé megváltoztak, bármi is legyen ennek az oka. Az biztos, hogy nem ugyanolyanok, mint az előző futamokon voltak – vélte. – Nem volt rossz, de több körre volt szükség [a felmelegítéshez], ha viszont már működtek, oké volt.”

Szükség volt a fejvakarásra Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Vettel a hétvégén általában jobban szerepelt finn csapattársánál, holott Räikkönen az idei edzéseken jellemzően gyorsabb volt nála, a trend az időmérőkön és a futamokon szokott megfordulni köztük. A négyszeres világbajnok ezúttal is jobban szerepelt Räikkönennél, de ő is tudta, hogy a mai teljesítménye nem volt elég a végső sikerhez.

A Q3-ban az első etap során kissé állóra fékeztem az autót az 1-es kanyarban, úgyhogy az első szektorban alapvetően lassú voltam

– magyarázta. – Próbáltam visszanyerni az elvesztett időt, de tudtam, hogy ez nem lesz elég ahhoz, hogy tényleg a pole-ért küzdjek. Nem éreztem rá arra a gumiszettre. Kértem, hogy hadd menjek vissza és szerintem ez volt a helyes döntés. A [lágy gumikkal] már nagyon gyorsak voltunk” – mondta a pontverseny 2. helyezettje.