Négy futam után idén is listavezetőként érkezett az F1-es szezon európai szakaszához a címvédő Lewis Hamilton. Hamilton úgy is az élen áll, hogy ő maga és a Mercedes sincs formában, mégis hozta azt a pontmennyiséget, amit a turbókorszak kezdete óta mindig begyűjtött, amikor később megnyerte a világbajnokságot.
A brit pilóta azonban mégsem elégedett, mert Barcelonába is úgy érkeztek meg, hogy nem értik az idei Mercedes működését, ezért egyelőre azt sem tudta megmondani, hogy mi a probléma az idei autóval. A W09 láthatóan ismét gyors lett, de a beállítások útvesztőjében továbbra sem tudnak eligazodni.
„Nem igazán tudom elmagyarázni, mert ha teljesen értenénk a dolgot, akkor megoldanánk. Folyamatosan megoldásokat keresünk, elég érdekesen reagál az autó a beállítások irányaira, de szerintem mindennek az a lényege, hogy miként használjuk a gumikat és nem hiszem, hogy erre bárki is tudna észszerű magyarázatot adni.”
Mondhatják az emberek, hogy ez a tesztelés miatt van, de én részt vettem tavaly az előszezoni és a szezonközi teszteken is, pedig nagyon nem szeretem ezt csinálni
– mondta egy sajtóbeszélgetésen, ahol Mészáros Sándor, az F+1 blog szerzője is részt vett. – Talán inkább az a probléma, ahogy az autó használja a gumikat. Még két edzés között is változik az autó viselkedése, és ha változtatunk a beállításokon, az nem feltétlenül korrelál a gumik viselkedésének változásával. Mozgó célpontra lövünk” – magyarázta.
Hamilton kijelentette, számára most az a legfontosabb, hogy megértse a gumik működését és csökkentse „a veszteségeket”. Kijelentette, „zéró megnyugvást” hozott neki, hogy idén először vezeti az egyéni világbajnokságot és elárulta, egy másodpercig sem gondolkodott ezen a bakui hétvége óta, mert annyi verseny van még hátra, hogy a sorrendet egyáltalán nem tartja fontosnak.
Sokkal boldogabb leszek, ha ezen a hétvégén megoldjuk az autóval kapcsolatos gondjainkat és következetesebbek leszünk
– szögezte le. – Pillanatnyilag jobban állunk, mint kellene, de ez nem lesz elég a világbajnokság megnyeréséhez. Most a környezet adta körülményekből húzunk hasznot, ennek egyelőre örülök, de hosszabb távon ez így nem működhet” – utalt arra, hogy Azerbajdzsánban nagyon három körrel a leintés előtt még csak a 3. helyezett volt, de Sanghajban is csökkentette a hátrányát Sebastian Vettel mögött.
Noha az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még úgy tűnt, a Mercedes ismét megdöbbentő mértékben képes a motorteljesítmény növelésére az időmérő edzésen, azóta Vettel és a Ferrari zsinórban három pole pozíciót szerzett. Kérdésre válaszolva Hamilton is kifejtette, a Mercedesnél úgy gondolják, hogy motorerő terén most ők vannak hátrányban.
„Nekem azt mondták, hogy a másik oldal kicsit jobban áll, az időmérőn kicsit előrébb járnak nálunk. A futamon szerintem nagyjából ugyanaz a helyzet – összegzett. – Majd az idő megmondja, hogy a megbízhatóság is egyforma-e. Nagyon sokat dolgozunk azon, hogy kiváló legyen a megbízhatóságunk, ezért talán némi teljesítményt is feláldoztunk. A többiek meg lehet, hogy nyertek ezen.”
Egyetért Hamilton álláspontjával legfőbb ellenfele, Vettel is. A német pilóta örül, mert szerinte a Ferrari a legtöbb futamon esélyes volt a győzelemre, de szerinte „még mindig rengeteg verseny van hátra, ezért értelmetlen arról beszélni, hogy mi lesz a bajnokság végén.”
„Most szerintem csak az a fontos, hogy a versenyből a lehető legtöbbet hozzuk ki. Természetesen nyerni akarunk, úgyhogy jó hír lesz, ha ezt minden hétvégén el tudjuk érni és küzdhetünk a világbajnoki címért is. Azelőtt viszont még nem mondhatunk túl sokat. Úgy hiszem, az apróságok döntenek majd, úgyhogy folytatjuk a munkát a fejlesztéseken és meglátjuk, mit hoznak.”