Lauda: Nem pénzkérdés Hamilton és a Mercedes szerződése

Forma-1, Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 2018
HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, portrait during 2018 Formula 1 FIA world championship, China Grand Prix, at Shanghai from April 12 to 15 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Noha Toto Wolff és Niki Lauda biztos benne, hogy a vb-címvédő a Mercedesnél folytatja a pályafutását, az új szerződés még mindig nincs aláírható állapotban. Hamilton állítólag a 2021-es szabályokra vár.

Lewis Hamilton a virtuális safety car miatt maradt le a győzelemről Ausztráliában, Bahreinben és Kínában viszont tehetetlenül figyelte, hogy a csapattársa – sőt, Sanghajban a két Red Bull is – előtte ért célba. Hamilton egy 2., egy 3. és egy 4. hellyel kezdte az idényt, a második helyen áll Sebastian Vettel mögött a vb-pontversenyben. Kilencpontos hátránya nem jelentős, főleg, hogy még 18 verseny hátra van a szezonból.

Ám a Mercedes olyan magasra helyezte a lécet az elmúlt években, hogy három győzelem nélküli futam után már kongatják a vészharangot Brackley-ben.

Hamilton szokásosnál gyengébb szereplése egyesek szerint abban keresendő, hogy a világbajnokot nyugtalanítja, hogy még mindig nincs aláírt szerződése.

– idézi Niki Laudát, a Mercedes AMG F1 egyik igazgatóját az Auto, Motor und Sport.

Hamilton új Mercedes-szerződése talán az utolsó lesz az F1-es pályafutása során Forrás: DPPI/Dppi

A Sport Bild úgy értesült, hogy új szerződése 2021 végéig köti majd Hamiltont a Mercedeshez, és a német lap szerint

évi 60 millió dollárt, azaz több mint 15 milliárd forintot kereshet.

Ez azt jelentené, hogy a címvédő jelenlegi, közel 40 millió eurós (éves) alapbére a másfélszeresére nőne.

Hamilton azt mondja, neki nem sürgős az új szerződés aláírása. „Van időm, nem sietek sehová. Előbb szeretném látni, milyen irányba fejlődik a Forma-1, mert ez is befolyásolhatja a döntésemet" – jelentette ki még Bahreinben. A sportág tulajdonosa, a Liberty Media és az FIA március eleje óta folyamatosan egyeztet a csapatokkal a 2019-től bevezetendő aerodinamikai- és motorszabályok tekintetében. Míg előbbiekben május 1-jéig, utóbbi vonatkozásban csak május végére várható döntés. Ez alapján Hamilton új szerződését csak június elején írhatják alá.

– tette hozzá Hamilton, amiből arra is következtethetünk, hogy talán ez lesz az utolsó, és 2021-ben abbahagyja az F1-es versenyzést.

Hamilton bombaformában kezdett (a pole-ból indulva 2. lett) Ausztráliában, de azóta nem megy neki a szekér Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az Auto, Motor und Sport úgy tudja, hogy Hamilton és a Mercedes a Kínai Nagydíj után felvette a fonalat, ismét tárgyalnak Hamiltonnal a szerződéséről, ami mintegy 8,5 millió euróval dobná meg az angol jelenlegi, 40 millió eurós alapgázsiját.

„Hangulattól függően válik hol olcsóbbá, hol drágábbá [a Mercedes számára a világbajnok], mindig aszerint, hogy ment a legutóbbi versenyen" – mondta fejcsóválva Lauda.

– tette hozzá az osztrákok volt világbajnoka.

Toto Wolff (balra) és Lauda szerint a Mercedes szándékai egyértelműek, Hamilton szerződése aláírásra kész Forrás: DPPI/Dppi

Toto Wolff szerint sincs ok az aggodalomra, Hamilton maradni fog. „A világ legjobb versenyzőjének is lehet olykor rossz napja" – utalt a Mercedes csapatfőnöke az elmúlt két versenyre, ahol a melbourne-i időmérős hibáját két erős dobogóval feledtető Bottas megverte Hamiltont.

Ha mégsem maradna a Mercedesnél, Hamilton számára csak egy alternatíva lehet: a Ferrari, ehhez azonban nagy bátorságra lenne szükség Sergio Marchionne elnök részéről.

Vettel és az apolitikus Räikkönen között nincs feszültség, de Hamilton érkezése vihart kavarna a Ferrarinál Forrás: AFP/Greg Baker

Egy Vettel-Hamilton felállású Ferrari-szupercsapat létrehozásához – amely az 1980-as évek McLaren-Hondájára, Ayrton Senna és Alain Prost legendás kettősére emlékeztetne – ugyanis rengeteg pénzre lenne szükség.

Azon kívül fennállna a folyamatos viszálykodás esélye, ami – a McLarennél 30 éve látottak alapján – nem sok jót vetítene előre a Ferrari integritása szempontjából.