Vágólapra másolva!
A Ferrari motorerőben nemcsak utolérte, de meg is előzhette a Mercedest, állítja az Auto, Motor und Sport. A Red Bull pilótái azt mondják, nehezebb követni a vörös autókat, mint az Ezüstnyilakat.

Elsőként a címvédő Mercedes vonzotta magára a figyelmet azzal, hogy idén az 1000 lóerős teljesítményt célozzák meg a turbó-hibrid erőforrásukkal. A téli tesztek előtt azonban Maranellóból is olyan hírek szivárogtak ki, hogy az olaszok 2018-as erőforrása is képes lehet ezer lóerőre. A Kínai Nagydíjon látottak alapján a Ferrari motorerőben nem marad el a Mercedestől.

– állítja az Auto, Motor und Sport. – A Mercedes [tavalyhoz képest] 5000-ről 8000 kilométerre növelte a motorok [minimális] futásteljesítményét, de a Ferrarinak sikerült még több lóerőt találnia" – állítja a német szaklap.

A GPS-es mérések alapján a Ferrari motorerőben már a Mercedes (és a Renault) előtt jár Forrás: AFP/Johannes Eisele

A Mercedes gumiproblémái miatt csak Valtteri Bottas tudott úgy-ahogy lépést tartani a Ferrarikkal a Kínai Nagydíj edzésein.

– jegyezte meg a finn Sanghajban. Sebastian Vettel megerősítette Bottas megfigyelését: „Az egyenesekben nem vagyunk lassabbak a Mercedesnél" – ismerte el a német.

Bottas szerint a Ferrari a nyújtott, tempós kanyarokban szerez előnyt a Mercedesszel szemben, ami nemcsak erős motorra, de hatékony kasztnira is enged következtetni Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hz

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arra utalt Sanghajban, hogy a Ferrari a szélárnyékkal is trükközik. „Érdekes, hogy a pilótáink arról számoltak be, hogy

A Ferrari tempóelőnyének másik oka lehet, hogy az SF71-H aerodinamikai kialakítása (az autó által keltett turbulencia) miatt nehezebb követni a vörös autókat. Daniel Ricciardo és Max Verstappen is meg tudta előzni a Ferrarikat a Kínai Nagydíj végén, ám ezt sokkal inkább a frissebb, lágy abroncsoknak köszönhették, mintsem a Red Bullban dolgozó Renault-motornak, amely a hírek szerint 50-60 lóerővel gyengébb, mint a Ferrari és a Mercedes erőforrásai.