A szezon első két versenyéhez hasonlóan a Kínai Nagydíjon is fontos szerepet játszott a sportfelügyelők döntése a virtuális és a valódi Safety Car használata kapcsán. A biztonsági autót ezúttal a Toro Rossók ütközése, pontosabban a pályán maradó törmelékek miatt kellett beküldeni.
Ezzel elolvadt az élmezőny előnye és a későbbi győztes Daniel Ricciardo, valamint csapattársa, Max Verstappen új gumikra válthatott, így előnybe került az utolsó 20 körre. Ricciardo tiszta előzésekkel átvette a vezetést és pályafutása során hatodszor is felállhatott a dobogó legfelső fokára, Verstappen viszont először Lewis Hamiltonnal, majd Sebastian Vettellel is összeakadt, ami a német pilóta visszaeséséhez vezetett.
Vettel a leintés után kifogásolta, hogy miért volt szükség a biztonsági autóra és azt miért úgy küldték be, hogy a futamon akkor még élen álló Valtteri Bottas és ő maga már nem tudott kereket cserélni, a mögöttük haladóknak viszont erre még lehetősége nyílt. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója elmondta, ő vészhelyzetben nem mérlegeli, hogy ki, hol tart a pályán.
Ha a Safety Car bevetése mellett döntünk, én nem figyelem, hogy ez kit fog előnyös vagy hátrányos helyzetbe hozni
– nyilatkozta Whiting. – A törmelék nagy területen szóródott szét és várni akartam, amíg az autók felsorakoznak a Safety Car mögött, mielőtt kiküldtem volna a sportbírókat – magyarázta, hogy miért tartott sokáig a takarítás. – Még a Safety Car tempója mellett sem biztonságos, hogy a sportbírók nagy távolságot megtegyenek [a pályán].”
Whiting elárulta, nem érti, hogy Vettel miért vetette fel ezt a problémát, mert szerinte évek óta változatlanok az eljárások és „tudjuk, hogy minden beavatkozásnak lesznek nyertesei és vesztesei. Nincs időnk kitalálni, hogy ez éppen kinek árt és használ, és ez nem is a feladatunk.”
Megerősítette, hogy a sportbírók védelme érdekében nem lett volna elég a virtuális Safety Car használata sem.
„Tudom, hogy ilyenkor is egy valós kör tempójának 30%-val hajtanak, de még az is elég gyors és nem vagyok biztos abban, hogy a pilótákban meg lehet bízni, hogy helyesen viselkednek majd.”
Vettel a futam után elárulta, meg sem próbálta feltartani az új, lágy gumikon sokkal gyorsabb Red Bullokat, Verstappen mégis kiforgatta őt a Toro Rossók balesetének helyszínén, a 14-es kanyarban. Az autóból kiszállva Verstappen rögtön elnézést kért tőle és Vettel értékelte, hogy ellenfele beismerte a hibáját. „Azt mondtam neki,
figyelj, a versenyek hosszúak és eldobtál magadtól egy dobogót
– nyilatkozta. – Mázlija volt, hogy tovább tudott menni, de ez felesleges volt. Szerintem ő is megértette ezt. Fegyelmezett volt és rájött, hogy ezt elszúrta. Ez már nem az életkor kérdése, elég versenyt lefutott már. Hátszél volt ott az egész versenyen, de 41 kör után már tudni kellene, hogy ott trükkös megállni. Előfordul az ilyen, de értékelem, hogy rögtön megkeresett. Mondtam neki, hogy ezt így kell rendezni, szemtől szemben, nem a sajtóban felfújva a dolgokat.”