Társoldalunk:

Hamilton teljes erőbedobást kért a Mercedestől

2018.04.13. 14:27

A Kínai Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, Bottas nem sokkal maradt el mögötte. Hamilton esőre számít az időmérőn, de szerinte a sanghaji pályán akkor is "mókás" vezetni.

Az első szabadedzést még magabiztos előnnyel húzta be a világbajnok Kimi Räikkönen előtt, a másodikon már jóval szorosabb csatában múlta felül a Ferrari finnjét. Valtteri Bottas a 3. időt autózta, megelőzve a Ferrari másik pilótáját, Sebastian Vettelt.

A Mercedes esőre számít a kvalifikáción, viszont a verseny szerintük száraz lesz, ezért örülnek a pénteki eredményeiknek.

„A Ferrari továbbra is gyors, a Red Bull pedig nagyon gyors a hosszú etapokon. Jó látni, hogy ilyen szorosak az idők" – mondta Lewis Hamilton.

Az autó egyensúlya rendben van, de némi finomhangolást azért el kell végeznünk rajta ma este. Szerintem holnap esni fog, de ez a pálya nagyon mókás, ha esik."

Hamilton esőre számít az időmérő edzésen, de ez őt egyáltalán nem zavarja (KATTINTÁSRA GALÉRIA NYÍLIK)Forrás: AFP/Johannes Eisele

„Amikor a gumik [hőmérséklete] visszaesik, a pozíció számít. Annyira elöl akarunk lenni, amennyire csak lehet. Már van egy pole-om [Melbourne-ből], de szükségem van még egyre itt, erre törekszünk."

„Küldtem pár sms-t a srácoknak a hét elején, megkértem őket, hogy ezen a hétvégén mindenki tegye oda magát. Senki sem dőlhet hátra.

Minden egyes emberünkre szükségem lesz a hétvégén" – tette hozzá a világbajnok.

Bottas szoros csatára számít a Ferrarival szombaton és vasárnap. „Az első edzésen nagyon gyors volt az autó, de a kezelhetőségével akadtak gondjaim. A második tréningen már minden simábban ment. Jó érzésekkel várom a folytatást, de abból indulok ki, hogy megint szoros csata vár ránk a Ferrarikkal, úgy az időmérő edzésen, mint a versenyen."

Bottas W09-ese az első tréningen még csak gyors, a másodikon gyors és jól kezelhető is voltForrás: DPPI/Frederic Le Floc'h

„Szerencsére csak a nap végére érkezett meg az eső, nagyon fontos volt, hogy annyi adatot gyűjtsünk száraz pályán, amennyit csak tudunk.

Vasárnap [a versenyen] ugyanis napos időre számítunk. A pálya egyre gyorsult, szinte körről körre éreztem, ahogy nő a tapadása, ez gyakori jelenség itt [Sanghajban]. A [szombat] délelőtti szabadedzés kemény dió lesz, valószínűleg akkor is esni fog, ami megnehezíti a kocsi beállítását" – tette hozzá a finn pilóta.

A Mercedes fő stratégája, Andrew Shovlin (balra) szerint nem könnyű jól beállítani az autót a kínai pályáraForrás: AFP/Loic Venance

A Mercedes vezető stratégája, Andrew Shovlin arról beszélt, hogy működtek a gumik az Ezüstnyilakon. „Az első edzésen csak a lágy gumikat használtuk, és a pilóták visszajelzései biztatóak voltak, az autó gyorsnak tűnik.

Sanghajban nem könnyű megtalálni az egyensúlyt, mert sok a különböző jellegű kanyar, de úgy érzem, jó formában vagyunk."

„A második szabadedzésen mind a három gumitípust [a közepeset, a lágyat és az ultralágyat] kipróbáltuk. Az ultralágy abroncsokon mindkét pilótánk megtett néhány kört, a másik két keveréket pedig felosztottuk közöttük: Valtteri kapta a közepeseket, Lewis a lágy gumikat. Eleinte kicsit aggódtunk a leglágyabb [keverék] miatt, de a hosszú etapokon meglepően konstans teljesítményt nyújtott, egészen addig, amíg az eső miatt be nem kellett hívnunk az autókat a garázsba" – mondta Shovlin.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK